Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.09.2020, 00:00

Najsilnejšia či najúspornejšia Octavia. Otestovali sme horúce novinky od Škody

  • Čo najpodrobnejšie sme sa posnažili preskúmať nové elektrifikované vozidlá značky Škody v podobe Octavie iV a Octavie RS iV.
  • Obe využívajú plug-in hybridnú technológiu a poskytujú možnosť jazdy aj na čisto elektrickú energiu.

Jeden z najpredávanejších modelov značky Škoda, ktorý sa tiež pravidelne umiestňuje na vrcholných priečkach rebríčkov predaja na Slovensku, spôsobil počas svojej premiéry poriadny rozruch. Octavia štvrtej generácie totiž prináša hneď niekoľko revolučných noviniek, ktorými nedisponovali doposiaľ žiadni súrodenci z ponuky.

Bežnú verziu poháňanú naftovým agregátom sme si už pred časom vyskúšali aj na území Slovenska, avšak dlho očakávaným prevedením je plug-in hybridný variant či športovo ladený plug-in hybrid Octavia RS iV. No a práve s elektrifikovanými modelmi sme sa na niekoľko hodín zviezli v okolí Viedne na prvých jazdách. Aké sú naše dojmy?

Skvelá spotreba i jazdné vlastnosti

Ako prvú sme otestovali po vzore modelu Superb iV novú Octaviu iV, ponúkajúcu krútiaci moment 350 Nm a celkový systémový výkon až 150 kW (204 koní). O pohon sa pritom stará kombinácia benzínového motora 1,4 TSI s výkonom 110 kW a elektromotora s výkonom 85 kW. 

Trojfázový elektrický motor s permanentnými magnetmi je v tomto prípade integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG a od spaľovacieho motora je oddelený spojkou. Práca elektromotora začína už od naštartovania a tak je "štart" vozidla úplne tichý. Rovnako takmer nepostrehnuteľné je prepínanie medzi elektrickým a bežným spaľovacím motorom, o práci benzínového agregátu vás bude informovať len vyšší hluk pri vysokých otáčkach.

Dobre naladený podvozok Octavie iV dokáže dobre spracovávať nerovnosti na cestách a to aj napriek zvýšenej hmotnosti vozidla kvôli osadeniu článkov lítium-iónovej batérie s kapacitou 13 kWh v zadnej časti. Rozloženie hmotnosti je priaznivo rozdelené na prednú i zadnú časť, čo prispieva k dobrým jazdným vlastnostiam a taktiež sme pociťovali jemne lepšiu stabilitu pri prejazde zákrutou.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.