Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2024-05-14 14:02:56 - Feat.: - Title: Jedenásť krajín Európskej únie podpísalo deklaráciu, aby eurofondy pokračovali aj po roku 2027 02 - Modified: 2024-05-10 09:13:00 - Feat.: - Title: Schátraným školám majú pomôcť eurofondy. Vyťažiť z nich môžu najmä tri slovenské kraje 03 - Modified: 2024-05-01 15:48:00 - Feat.: - Title: Eurofondy sú významným zdrojom financovania regionálneho rozvoja, tvrdí ZMOS 04 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 05 - Modified: 2024-04-29 09:10:23 - Feat.: - Title: Čerpanie eurofondov brzdí administratíva. Vláda sa bude snažiť uprosiť eurokomisiu, tvrdia analytici
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
14. máj 2024 17:46