StoryEditor

Najobľúbenejšie BMW vo výkonnej verzii za 80-tisíc eur. Spotrebou vás dostane

11.12.2020, 10:35
Prekvapivo veľa priestoru i komfortu. Aký dojem zanechalo BMW M340i po týždni a kde sú jeho slabé stránky?

“Baworáka ti kúpil?” zakričal nám šofér z vedľajšieho auta, keď nám podľa dopravných predpisov dával prednosť. Podobných poznámok, či už na adresu auta alebo na adresu ženského pohlavia sme si počas testovania BMW M340i vyslúžili dosť. Len s máloktorým autom zažijete toľko nálepiek. Na druhej strane, aj to je reklama značke, ktorá je v určitom zmysle symbolom bonitnejších majiteľov.

Červenooranžová strela

Faktom je, že toto trojkové BMW mimoriadne pútalo pozornosť, a to nie len vďaka pomerne vznešenému vzhľadu, ale aj farbou. Toto však nebude lamentácia nad predsudkami, ale menší text o tom, ako sa v športovejšie ladenom aute, ktoré poháňa až 374 koní, cíti bežný šofér. Radostí z jazdy bolo neúrekom, no nechýbal ani komfort a istota. 

​M340i nekričí na všetky strany, že je športovec. Ladné tvary elegantne kryjú výkon motora a nenájdete tu žiadne prvoplánové krídelká, spoilery či iné zvláštne vytŕčajúce časti. Samozrejme, pozorné oko si všimne mohutnejšie predné nárazníky s nasávačmi vzduchu M-paketu, rovnako aj športovejšie koncovky výfukov. 

Toto auto nie je žiadny drobec. Kým model BMW M235i na nás pôsobil na pohľad oveľa čipernejšie a agilnejšie, trojka vyzerá dôstojne a dospelo. Má dĺžku cez 4,7 metra a mohutnú prednú časť. Pochybnosti o prípadnej nude však stratíte v momente, keď auto naštartuje, alebo sa lepšie zapozeráte na veľké príplatkové brzdové kotúče na zadnej i prednej sade devätnásť palcových kolies.

Za zmienku stojí ešte ornamentálna predná maska, ktorá má na aktuálne vynovené pomery trojkových modelov malé ľadvinky. A hoci sa nám osobne páčia práve tie nové, M340i stále vyzeralo mimoriadne dobre ako celok.

Výborne vyzerali i predné BMW laserové svetlomety, do ktorých jemne zasahovala karoséria. Samozrejme, dôležitejšie je to, ako svietia - a tu máme pre výr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2020-11-14 16:57:50 - Feat.: 0 - Title: Zabudnite na MPV či SUV. Vyskúšali sme ideálne auto pre naozaj veľké rodiny 02 - Modified: 2020-11-23 09:01:56 - Feat.: 0 - Title: ​Vyškolili by ste automechanika? Otestujte sa v kvíze pre skutočných expertov 03 - Modified: 2020-11-24 11:03:25 - Feat.: 0 - Title: Osem vecí, ktoré s autom v zime určite nerobte. Čakajú vás zbytočné i drahé problémy 04 - Modified: 2020-12-01 13:53:04 - Feat.: 0 - Title: Najlepšie rodinné, hybridné či elektrické auto roka? Poznáme víťazov britského ocenenia 05 - Modified: 2020-12-07 11:52:41 - Feat.: 0 - Title: Vianočný stromček ako veľká neriadená strela. Na toto pri preprave autom nezabudnite
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-26 11:30:00 - Feat.: - Title: RECENZIA: Konečne poriadny historický seriál. Šógun je plný intríg, krvavých katán a kurtizán 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 20:11