Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.09.2020, 00:01

BMW má silného konkurenta pre Mercedes. Prekvapil nás hneď v niekoľkých smeroch

Mercedes-Benz CLA dostal v podobe radu 2 Gran Coupé neľahkého súpera. Otestovali sme verziu M235i a pozreli sa na ňu okom bežného spotrebiteľa.

BMW má silného konkurenta pre Mercedes. Prekvapil nás hneď v niekoľkých smeroch
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Nemusí osloviť každého a čím máte viac skúseností s inými autami, tým viac môžete byť na pochybách. Máme sa naň pozerať ako na klasické auto s pridanou hodnotou v podobe písmenka M, alebo je už vstupnou bránou do sveta športových automobilov a mali by sme mať od neho vyššie očakávania? Na túto dilemu sme sa pokúšali nájsť odpoveď počas celého testu.

No čím viac sme s ním jazdili, tým viac sa nám zdal príjemným, štýlovým a zároveň zábavným spoločníkom. BMW M235i Gran Coupé v nás zanechalo hlboký dojem a ponúkame vám možnosť nazrieť mu pod kapotu a zoznámiť sa s jeho plusmi i niekoľkými mínusmi.​ Priznáme sa však, že vám neopíšeme pocity pískajúcich gúm na asfalte, ktorý má tú pravú teplotu. Na auto sme sa pozreli z pohľadu bežnejšieho spotrebiteľa, za ktorého sa považujeme.

Pridaný zvuk nám neprekážal

Pod kapotou testovaného prevedenia M235i drieme benzínový štvorvalec s objemom dva litre. Teda, drieme len keď je vypnutý, pretože po naštartovaní sa vozidlo razom preberie a vy sa v prvom momente nestíhate čudovať. Privíta vás totiž mimoriadne zaujímavým zvukovým prejavom. Pri triede áut zhruba viete, čo od nich očakávať, no rozšantené prskanie vo výfuku nás vždy donútilo pobavene pokrútiť hlavou.

Ono, ide tak trochu o efekt pridaného zvuku z reproduktorov, ale pôsobilo to podľa nás naozaj dobre. Po zahriatí a opätovnom naštartovaní to občas zašlo až tak ďaleko, že sme vystrašili skupinku miestnej mládeže pred nákupným centrom stojacu v tesnej blízkosti... avšak naozaj ide o veľmi dobre zvládnutý efekt, ktorý sa dá v prípade potreby stlmiť. 

Výkon 236 kW (306 koní) sa postará o zrýchlenie z nuly na stovku za veľmi slušných 4,8 sekundy. Aj bežné zrýchľovanie z nuly na päťdesiat je však v tomto aute potešením. Veľmi rýchly nástup hnacej sily nás dosť často pokúšal. Užijete si ho pri bežných rozjazdoch, no zároveň je na tom veľmi dobre i v zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach. V kombinácii so športovým režimom bolo radosťou "vyhodiť" smerovku a pridať plyn pri predchádzaní na diaľnici.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

​Oceňujeme ostré M brzdy, pri ktorých sme si museli zvyknúť "dupať" na pedál trochu jemnejšie. Podvozok sa aj v kontexte s našimi cestami nedá nazvať práve najkomfortnejší. Vychádzajúc z označenia M, auto by sme tiež nenazvali obláčikom. Vyhýbajte sa preto nerovnostiam na ceste a všetko bude v poriadku. V opačnom prípade, bohužiaľ, naozaj pocítite reliéf ciest.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.