Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.12.2013, 18:51

Česi chcú oživiť legendu. Škode dá základ Audi

Erko nedá Čechom spať. Slávne kupé, ktoré by škodovkári radi zase videli v ponuke značky, možno vyrazí na cestu v novodobej interpretácii. Český dizajnér chce novodobú Škodu 110 R postaviť na základoch Audi R8. K odvážnemu plánu hľadá parťákov.

Na nové erko, ktoré má vzniknúť v limitovanej edícii, padne uznávaný superšport Audi.

Mladý úspešný český dizajnér, ktorý vystupuje pod umeleckým menom Petr Novague, je milovník áut. Už jeho prvý známejší projekt vychádzal zo škodovky. V roku 2004 upravil s Ondřejom Václavíkom, s ktorým tvoril duo Design-Brothers, superb prvej generácie. Škoda ENVE vtedy bola hviezdou prehliadky Designblok.

Petr Novague je ale hlavne milovníkom bájneho "erka". Parádne kupé škodovky zo sedemdesiatych rokov už raz v novodobom podaní predstavil ako svoju víziu. Teraz sa ku slávnej škodovke vrátil a svoj ​​nový projekt chce doviesť do podoby ozajstného auta.

Ako základ najnovšej kreácie poslúži Audi R8. Autora, vlastným menom Petra Nováka, to napadlo keď sa v ingolstadtskom superšporte zviezol. Cenený model, ktorý je sám o sebe dizajnovým majstrovstvom, má podľa Petrových plánov dostať kabát novodobého erka.

Audi R8 je pri osobnom stretnutí nečakane subtílny, pre relatívne malé kupé sa teda ako technický základ hodí. Audi má motor uprostred a pohon všetkých kolies. Škoda 110 R mala pohon vzadu a hnanú zadnú nápravu. Tvorcom sa ale hlavne zapáčila architektúra so základným nosným rámom, na ktorom sú pripevnené panely karosérie.

"Najviac vzrušujúca mi na tomto aute príde relatívne jednoduchá uskutočniteľnosť prestavby. Hoci podobné malosériové modely postavené na základe iných vozidiel nie sú vo svete výnimkou, spojenie techniky Audi R8 a tvarov voľne inšpirovaných českým eRkom je unikátom. A práve jedinečnosť je v dnešnej dobe unifikovaných a masovo vyrábaných modelov veľmi cenená," komentuje pre iDNES.cz myšlienku na novodobú interpretáciu erka Radek Laube, šéfredaktor magazínu AutoDesign & Styling.

Linky slávnej škodovky, ktorá bola v súťažnom podaní hviezdou rallyových tratí, sú na žltom konceptu jasne vidieť. Proporcie sa musia držať technického základu. Predok je oblejší, s agresívnym nárazníkom. Zadné partie s veľmi skloneným oknom ale erko jasne pripomínajú. Rovnako ako zvislé rebrovanie v zadnom čele.

"Vozidlo je pekné, zvonku sa voľne drží dôležitých detailov, mohol by to byť dôstojný nástupca erka. Interiér by som ale ocenil viac retro, je škoda, že palubovka nemá typických päť budíkov," komentuje Audi prezlečené za moderné škodovkovské kupé majiteľ pôvodného oranžového erka Jaroslav Mašek.

Základné prevedenie R8 s osemvalcom 4,2 litra (316kW / 430koní) stojí stotisíc eur, k dispozicii je aj desaťvalec, za ten treba priplatiť 33-tisíc. Prezliekanie do originálneho kabáta jedinečnej škodovky bude ale tiež veľmi drahé.