Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.08.2021, 14:15

Prvá jazda s dôležitým Audi. Môže sa zaradiť k najpredávanejším modelom značky

  • Dnešná doba praje elektromobilom. Teda predovšetkým tým prémiovým, nie ľudovým. Audi preto v pravý čas prichádza s elektrickým SUV Q4 e-tron.
  • Zrejme bude úspešné, napriek tomu, alebo možno práve preto, že ide o vozidlo, ktoré má v histórii najbližšie k niektorému z modelov Škodovky, konkrétne k Enyaqu. 
Prvá jazda s dôležitým Audi. Môže sa zaradiť k najpredávanejším modelom značky
Zdroj: iDNES.cz/Martin Šidlák

Audi nechce sledovať dokument na tému elektromobilita niekde z druhého či tretieho radu, ale rovno z prvého. Rozhodlo sa preto staviť všetko na jednu kartu a oznámilo, že od roku 2026 bude novo uvádzať na globálny trh už len elektricky poháňané modely a do roku 2033 zastaví výrobu posledného modelu so spaľovacím motorom.

Aktuálne ponúka už niekoľko elektromobilov, všetky sa volajú e-tron a pod 68-tisíc eur sa v podstate nedostanete. Teraz však Audi prichádza s novým modelom, ktorý má slovo e-tron už len v priezvisku, jeho hlavné označenie je Q4 a štartovať bude na cene 45 430 eur. To je len o zhruba 10-tisíc eur viac než základná cena vozidla Škoda Enyaq.

​Enyaq nespomíname náhodou, Q4 je totiž jeho koncernovým dvojčaťom, píše iDNES.cz. Žiadne Audi nikdy nemalo technicky tak blízko k vozidlu z Mladej Boleslavi. Slovo dvojča však vlastne nie je správne zvolené. Audi Q4 e-tron pochádza z oveľa početnejšie rodiny. Je súrodencom nielen Škody Enyaq, ale aj Volkswagenu ID.4 a chystaným španielskym modelom Cupra Born a Seat el-Born.

To je znak novej doby, na ktorú si musíme zvyknúť. S rovnakým podvozkom a pohonom sa v rámci jedného koncernu ponúkalo aj mnoho spaľovacích áut, ale pestrosť v palete motorov, výkonov a výbav bola oveľa väčšia, než tomu bude u elektromobilov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.