Tisícikoňové superferrari prehnala redakcia iDNES.cz po okruhu vo Fiorane. Ide o model SF90 Stradale, ktorý nemá hybridnú techniku na znižovanie spotreby. V elektrifikácii pohonného ústrojenstva videli v Maranelle príležitosť, ako ešte zrýchliť. A podarilo sa to vo famóznym štýle.
Vzniklo tak najsilnejšie sériové auto dneška a prvý plug-in hybrid kultovej talianskej značky. Vo Ferrari priznávajú, že prvá reakcia nebola vždy pozitívna, pretože hybridné technológie v zákazníkoch nebudili dôveru. Zvezenie však pochybnosti u všetkých vymazalo a objednávky na superstroj za 430 tisíc eur bez dane ochotne podpísali.
Ide o najvýkonnejší osemvalec v histórii Ferrari a tiež najrýchlejší automobil značky všetkých čias, zmerané i tradičným parametrom času na firemnom okruhu vo Fiorane. SF90 je tam okrem formuly 1 naj. Doterajšieho rekordmana, 12-valcové LaFerrari predstihne o 64 metrov, teda je v cieli o jednu sekundu skôr.
Vedie aj v zrýchlení z nuly na stovku, ktorú zvládne za 2,5 sekundy - pre LaFerrari Taliani udávali "menej ako 3 sekundy". Oproti nemu má síce o štyri valce menej, aj tak je o 50 koní výkonnejší. A zvyšok čísiel: z nuly na dvestovku vystrelí za 6,7 sekúnd a maximálka je stanovená na 340 kilometrov za hodinu.
Byť najlepší
Pracovať pre Ferrari je sen. Nie kvôli tej aure jedinečnej značky, skôr kvôli voľnosti. Nečakane mladý ansámbel vývojového oddelenia má totiž obrovské možnosti.
Čo si budeme nahovárať, všetko je zviazané rozpočtom, od výroby zápaliek (preto aj tie vozíme do Európy z Indie) po raketoplány. Automobilka v Maranelle je ostrov, kde sa míňa. Míňa zmysluplne, ale rozpočet je až na druhom mieste. V tom prvom je jednoznačná požiadavka: "byť najlepší".
Kto tvrdí, že na moderných autách sa už nedá nič vylepšiť, že sa posúvajú len...
Zostáva vám 85% na dočítanie.