Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.07.2021, 00:00

Japonec v tele Američana. Vyskúšali sme rodinného kráľa z dielne Toyoty

  • V redakcii sme sa bližšie pozreli na mohutný sedemmiestny hybrid Highlander.
  • Dizajnovo dáva prednosť elegancii, dravosť prenecháva skôr modelu Land Cruiser. Lákadlom je tu najmä technika pohonu a veľká priestrannosť.
Japonec v tele Američana. Vyskúšali sme rodinného kráľa z dielne Toyoty
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Na Slovensku už naplno beží predaj očakávanej novinky z dielne Toyoty, ktorá otvára nové možnosti voľby auta pre početnejšie rodiny alebo milovníkov nekompromisného priestoru. Modelový rad Highlander síce Európania ešte len postupne spoznávajú a predstavuje pre nich akýsi nový nepopísaný list, avšak na severoamerickom trhu už pôsobí v poradí jeho tretia generácia a tamojší zákazníci dobre poznajú jeho kvality.

Automobilka si teda dokázala aj v dnešnom neľahkom období prísnych emisií dovoliť priniesť na náročný európsky trh kúsok, ktorý svojimi rozmermi stojí na samotnom vrchole jej portfólia osobných áut a jeho korene sú najmä za veľkou mlákou. Má na to jednoduchý recept – svoju spoľahlivú a najmä funkčnú hybridnú techniku.

​Aj vďaka nej dokáže dnes ponúkať Highlander na slovenskom trhu a produkovať nielen vozidlá s veľmi slušnou spotrebou paliva, ale aj nové bláznivé športové modely s prívlastkom GR, o ktorých výrobe by dnes v iných značkách azda ani nepremýšľali.

Pohodlie pre siedmich

Začnime tým, čo zvláda nový Highlander najlepšie, a teda praktickosťou. U nás model získate výhradne v sedemmiestnej konfigurácii, čo môže niektorým zákazníkom prekážať. Na druhej strane, kabína ponúka skutočne bohatú dávku priestrannosti a dvojica sedadiel tretieho radu je šikovne ukrytá v podlahe kufra, takže vás ani pri nevyužívaní jej prítomnosť príliš nevyrušuje.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.