Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.07.2021, 00:01

Nafta nepatrí do zabudnutia. Porovnali sme ju s benzínom v novinke od Citroënu

Aké dojmy v nás zanechal pomerne sympatický model C4 francúzskej automobilky Citroën? Obraz o schopnostiach sme si urobili vďaka testu benzínového i naftového prevedenia.

Nafta nepatrí do zabudnutia. Porovnali sme ju s benzínom v novinke od Citroënu
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Citroën C4 sa svetu predstavil ešte v roku 2004 a bol nástupcom modelu Xsara. Zdieľal platformu s Peugeotom 307 a v tej dobe ho uviedli ako päťdverový hatchback i trojdverové kupé. Jeho úlohou bolo osloviť širšie masy v kombinácii s celkom prijateľnou kúpnou cenou.

Po facelifte z roku 2008 prišla o ďalšie dva roky neskôr na svet druhá generácia a po dekáde predstavili tretiu generáciu C-štvoriek stojacich na platforme CMP, ktoré opäť zdieľajú so svojím koncernovým kolegom Peugeotom, i keď tento raz ide o kompakt 208 či crossover 2008.

​Práve nový Citroën C4 2020 nám pristál v redakcii, aby nám predviedol svoje kvality a to hneď v dvoch prevedeniach s naftovým i benzínovým pohonom. Ako si počínali, to sa dozviete v nasledujúcom texte.

Príťažlivý dizajn s jednou chybičkou

Na prvý pohľad by ste nijako nezistili, aký agregát sa skrýva pod kapotou. Oba modely totiž vyzerajú absolútne totožne. Zvedavé deti kedysi nakúkali cez okná na tachometre áut a podľa otáčok skúšali tipovať, či ide o benzín alebo naftu. V dnešnej dobe digitálnych budíkov pred šoférom však už neumožňuje využívať tento starý trik.

Jednoducho teda hneď na začiatok prezradíme, že v našej galérii má červený Citroën C4 s farbou Elixir naftový motor a modrú verziu s lakovaním Iceland poháňa v útrobách benzínový motor.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.