Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.06.2021, 00:00

Vyskúšali sme BMW, ktoré útočí v novej lige. Špičkový model má i nedostatky

Takmer puristickému hothatchu BMW 128ti chýba do dokonalosti len málo, no o to viac zásadnejších detailov. Čím potrápi konkurentov?

Vyskúšali sme BMW, ktoré útočí v novej lige. Špičkový model má i nedostatky
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Ešte v roku 2019 sa svetu predstavila nová generácia radu 1, najmenšieho zástupcu z portfólia mníchovskej automobilky BMW, ktorá priniesla pre fanúšikov modelu hneď niekoľko radikálnych zmien.

Okrem výrazne prepracovaného dizajnu oproti prechodcovi, ktorý pôsobí masívnejšie a ťažkopádnejšie, prišla o svoj hlavný charakteristický prvok. Motorizácie totiž dostali pohon predných alebo všetkých kolies a na vrchole stojaci variant M135i sa začal ponúkať jedine ako ostrý hatchback s pohonom 4x4. Prišli sme aj o trojdverovú karosársku verziu.

​Nová „jednotka“ od BMW stojí na podvozkovej platforme UKL, čo prinieslo spolu s pozmenenými vonkajšími parametrami i viac priestoru do kabíny. Zakrátko však výrobca predviedol verejnosti aj vyhotovenie, ktoré sa má ponoriť do doteraz pre automobilku neprebádaných vôd.

Jedinečne vyladený kompakt s označením 128ti a pestrým zovňajškom sa radí do populárneho segmentu hothatchov (výkonných hatchbackov) s predným pohonom, s ktorým BMW zatiaľ nemá veľa skúseností. HN podrobili model týždňovej skúške, aké je teda v praxi?

Alternatíva s puncom luxusu

Na prvý pohľad by sa možno mohlo zdať, že BMW jednoducho nasadilo novinke pohon predných kolies, upravilo výkon motora pod kapotou a karosériu obohatilo o niekoľko farebne odlíšených prvkov. Je to však komplikovanejšie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.