Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.06.2021, 11:23

Prvá jazda so špičkovou českou novinkou. Aký je športovejší Enyaq s pohonom oboch náprav?

Nová Škoda Enyaq iV je naozaj veľmi vydarené auto, dokonca snáď lepšie, než koncernový súrodenec Volkswagen ID3 či dokonca Volkswagen ID4.

Prvá jazda so špičkovou českou novinkou. Aký je športovejší Enyaq s pohonom oboch náprav?
Zdroj: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto svojim revolučným elektromobilom Enyaq iV pritiahla poriadnu porciu pozornosti. Ide o vôbec prvý plne elektrický automobil postavený na koncernovej podvozkovej platforme MEB a zároveň je to prvé elektrické SUV či elektromobil vyvíjaný a postavený od začiatku ako batériové vozidlo značky.

Po dvoch úvodných verziách s označením Enyaq iV 60 a Enyaq iV 80, ktoré využívajú výhradne pohon zadných kolies, bude od leta 2021 v predaji aj plne elektrická Škoda Enyaq s pohonom oboch náprav a označením iV 80X.

Dojmy a postrehy zo zahraničných prvých jázd s touto horúcou českou novinkou si môžete pozrieť v kompletnej videorecenzii portálu TopSpeed.sk vyššie. Test preveril i schopnosti pohonu oboch náprav v 4x4 skúške a to na športovo ladenej verzii Sportline.

​Tá sa odlišuje od bežných prevedení najmä ostrejším výzorom, čiernymi doplnkami či napríklad lakovanými spodnými časťami karosérie. Neskôr portfólio obohatí aj vrchol v podobe Škody Enyaq RS iV.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.