Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.06.2021, 00:00

Odvážny Francúz pre náročných. V boji s prémiovkou to bude mať pomerne ťažké

Ako sa modelu DS3 Crossback darilo v týždňovej skúške, čím si nás dokázal získať a čo bol naopak krok vedľa?

Odvážny Francúz pre náročných. V boji s prémiovkou to bude mať pomerne ťažké
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Luxusná divízia Citroënu s označením DS sa ešte v roku 2014 osamostatnila, aby mohla v plnej sile konkurovať na trhu zavedeným prémiovkám, pričom aktuálne stojí na pomyselnom vrchole koncernovej rodiny Stellantis.

Pod ňou sa skromne nachádzajú Peugeot, Citroën i Opel. Práve prémiová značka DS Automobiles sa teda pýši skutočne odvážnym dizajnom i najmodernejšími technológiami, ktoré sú v rámci rodiny k dispozícii.

​Keďže segment športovo-úžitkových vozidiel bol a stále ešte je horúcim trendom medzi zákazníkmi, niet sa čomu diviť, že i úvodný model DS7 vyznával strih karosérie SUV. Portfólio neskôr doplnil menší súrodenec s označením DS3 Crossback, ktorý má uspokojiť potreby klientov hľadajúcich kompaktnejšie rozmery v podobe crossovera.

V ponuke sa nachádza s konvenčnými motorizáciami, ale taktiež aj ako plne elektrická verzia E-tense. Nám v redakcii padol na týždeň do rúk variant s benzínovým agregátom a atraktívnou výbavou. Aký je a dokáže obhájiť svoju cenu?

Vyššia spotreba, dobrá kultivovanosť

O pohon sa v tomto prípade staral 1,2-litrový benzín PureTech s výkonom 96 kW (130 koní), ktorý tvorí rozumný stred ponuky naladenia motora (100, 130 alebo 155 koní). Vyprodukuje pritom krútiaci moment na úrovni 230 Nm, spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a roztáča výhradne predné kolesá.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.