Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.06.2021, 00:00

Postačí aj základ? Vyskúšali sme vstupnú bránu do sveta značky Cupra

Do rúk nám pristál Formentor, ktorý svojou motorizáciou predstavuje takmer úplný odrazový mostík v ponuke značky. Od totálneho základu ho delí automat a niekoľko voliteľných prvkov.

Postačí aj základ? Vyskúšali sme vstupnú bránu do sveta značky Cupra
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Cupra sa ešte v roku 2018, po dlhých rokoch pod krídlami Seatu, osamostatnila a svoje predajné úspechy chce teraz dosahovať na vlastnú päsť. Samozrejme, pravdou je, že aj naďalej vedie spoluprácu so španielskym výrobcom "civilných" vozidiel, veď aj prvé modely portfólia vychádzali z bežných modelov Seatu.

Išlo o nabrúsenú Atecu a neskôr rodinu doplnil aj kompaktný Leon, ktorý je s označením Cupra tradične spojený azda najviac. Ponuku v Európe ďalej obohatil aj prvý vlastný automobil Formentor a len prednedávnom sa svetu predstavil tiež plne elektrický ostrý kúsok Born. Viac si o ňom môžete prečítať v našom samostatnom článku.

​Ako by sa vám však pozdávala myšlienka spojenia atraktívneho zovňajšku crossovera Formentor so skromnejšou základnou motorizáciou? Vlastne ide aj o najlacnejší model ponuky. Práve Formentor je totiž ako prvý a zatiaľ jediný dostupný fanúšikom nielen vo svojich vyhrotených verziách, ale aj v podstatne civilnejšej podobe. Teda, ak hovoríme o použitej technike.

Základ je príjemnejší, než sme čakali

Zabudnite teraz na špičkový päťvalec variantu VZ5, dokonca aj na dvojliter prevedenia Veloz. Pod kapotou nami testovaného základu pracoval príjemný 1,5-litrový benzínový motor TSI, ktorý bol naladený na 110 kW (150 koní), krútiaci moment dosahoval hodnotu 250 Nm a prenos stáda koní na prednú nápravu zaisťovala sedemstupňová automatická prevodovka DSG s technológiou Shift By Wire.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.