StoryEditor

Aké je najmenšie elektrické SUV od Mercedesu? Má všetko, čo potrebujete

04.04.2021, 00:00
Nová elektrická verzia modelu GLA dostala označenie EQA a nám sa podarilo za jej volantom stráviť niekoľko hodín počas prvých slovenských jázd.

Zástupcovia s elektrifikovaným alebo čisto elektrickým pohonom zohrávajú na automobilovom trhu čoraz dôležitejšiu úlohu. Výrobcovia ich musia medzi zákazníkov pretláčať či už sa im to páči alebo nie, môžu za to primárne prísne emisné normy i záujem značiek o ochranu klímy, čím pomaly ale iste ekologické alternatívy vytláčajú z portfólia značiek "špinavé" spaľovacie vysoko objemové motory.

Či už je toto smerovanie ideálne alebo nie je trochu iná téma, uznať však treba, že na trend nastupuje čoraz viac automobiliek a rovnako tak postupne stúpa i popularita u verejnosti.

​Kým pred rokmi bolo využívanie plug-in hybridov a elektromobilov kostrbaté, dnes už nie je veľký problém prejsť na nabitie stovky kilometrov a ak by vám i počas cesty došla "šťava", za niekoľko desiatok minút si ju doplníte na už vcelku dobre rozvinutej infraštruktúre nabíjacích staníc.

Primárnym zdrojom dopĺňania energie by však mali byť bežné domáce siete, respektíve osadené wallboxy. Na vlnu elektromobility pred časom úspešne nastúpila i štuttgartská automobilka Mercedes-Benz, keď na trh priniesla svoje prvé prémiové elektrické SUV EQC. Aktuálne portfólio EQ dopĺňa ďalší člen, tentokrát najmenší zástupca segmentu športovo-úžitkových vozidiel EQA.

Nedajte sa zmiasť označením, horúca novinka vychádza už na prvý pohľad z crossoveru GLA a nie z Triedy A, ako môže naznačovať pomenovanie. Nám sa za volantom modelu podarilo stráviť niekoľko hodín, aké sú naše prvé poznatky a dojmy?

Dostatočný výkon a rýchle nabíjanie

K dispozícii sme mali atraktívny matný šedý kúsok vo verzii 250, aktuálne jedinej dostupnej, avšak v blízkej budúcnosti sa ponuka rozrastie aj na výkonnejšie či dojazdovo lepšie vybavené prevedenia. Mercedes EQA 250 poháňa vpredu osadený elektromotor roztáčajúci kolesá výhradne na prednej náprave (neskôr príde i štvorkolka), ktorý disponuje výkonom 140 kW a maximálnym krútiacim momentom...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 02 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 03 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily 04 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 05 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 01:21