Zástupcovia s elektrifikovaným alebo čisto elektrickým pohonom zohrávajú na automobilovom trhu čoraz dôležitejšiu úlohu. Výrobcovia ich musia medzi zákazníkov pretláčať či už sa im to páči alebo nie, môžu za to primárne prísne emisné normy i záujem značiek o ochranu klímy, čím pomaly ale iste ekologické alternatívy vytláčajú z portfólia značiek "špinavé" spaľovacie vysoko objemové motory.
Primárnym zdrojom dopĺňania energie by však mali byť bežné domáce siete, respektíve osadené wallboxy. Na vlnu elektromobility pred časom úspešne nastúpila i štuttgartská automobilka Mercedes-Benz, keď na trh priniesla svoje prvé prémiové elektrické SUV EQC. Aktuálne portfólio EQ dopĺňa ďalší člen, tentokrát najmenší zástupca segmentu športovo-úžitkových vozidiel EQA.
Nedajte sa zmiasť označením, horúca novinka vychádza už na prvý pohľad z crossoveru GLA a nie z Triedy A, ako môže naznačovať pomenovanie. Nám sa za volantom modelu podarilo stráviť niekoľko hodín, aké sú naše prvé poznatky a dojmy?
Dostatočný výkon a rýchle nabíjanie
K dispozícii sme mali atraktívny matný šedý kúsok vo verzii 250, aktuálne jedinej dostupnej, avšak v blízkej budúcnosti sa ponuka rozrastie aj na výkonnejšie či dojazdovo lepšie vybavené prevedenia. Mercedes EQA 250 poháňa vpredu osadený elektromotor roztáčajúci kolesá výhradne na prednej náprave (neskôr príde i štvorkolka), ktorý disponuje výkonom 140 kW a maximálnym krútiacim momentom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.