StoryEditor

Najobľúbenejšie SUV od Audi je teraz ešte lepšie. Dokáže komunikovať svetlami

20.03.2021, 23:00
Model Q5 dostal v novom kabáte nielen prepracovaný exteriér, ale taktiež niekoľko technologických a technických noviniek. Ktoré to sú a ako pôsobia v praxi?

Prvýkrát bol predstavený v Pekingu na podujatí Auto Show ešte v roku 2008, verejnosť zaujal dizajnom, technológiami a neskôr i jazdnými vlastnosťami, pričom za uplynulé roky si vyslúžil titul najpredávanejšieho SUV tejto nemeckej značky.

Reč je o dobre známom prémiovom športovo-úžitkovom modeli Audi Q5, ktorý pomerne skoro prešiel vo svojej druhej generácii (uvedenej v roku 2016) dôkladným faceliftom. Modernizovaná verzia sa svetu predstavila ešte počas minulého roka a postupne už prichádza na trh, aby sa tvárou v tvár postavila voči silným konkurentom v segmente - napríklad BMW X3.

​Novinka sa nám dostala do rúk v azda najžiadanejšej motorizácii 40TDI, spolu s niekoľkými zaujímavými vychytávkami i zmenami v útrobách, ktoré jej vývojári v rámci omladzovacej kúry dopriali.

Dynamika, komfort i stabilita

​Pod spomínaným označením 40 TDI sa neukrýva žiadny šesťvalec, ale koncernový naftový dvojliter so štvoricou valcov a maximálnym výkonom na úrovni 150 kW/204 k​oní, ktorý však novo disponuje aj 12V mild-hybridnou technológiou. Práve to je rozdiel oproti predfaceliftovej verzii, čím chcel výrobca dosiahnuť jemnú úsporu paliva i zníženie emisií. A povedzme si pravdu, na tie sa aktuálne upriamuje naozaj veľká pozornosť, najmä teda ak ide o dieselové agregáty.

Vypínanie štart-stop systému viete ovládať ihneď prístupným samostatným tlačidlom, no ani počas jeho fungovania nás plachtenie s vypnutým motorom a opätovné štarty za pomoci štartér-generátora poháňaného remeňom nijak nerušili. Prebiehajú rýchlo, potichu a bez zásadných vibrácií. Okrem toho sa zmenili taktiež vnútornosti motora so zvýšeným zastúpením hliníka, vďaka čomu sa dokázalo ušetriť viac ako 20 kilogramov na jeho váhe. Z pohľadu dynamiky nemáme agregátu absolútne čo vytknúť.

Hoci Q5-ka pochopiteľne nie je práve najútlejšie a najľahšie SUV, zvláda ju naftový pohon za pomoci porcie 400 Nm krútiaceho momentu spoľahlivo rozhýbať vpred a neprieči sa jej ani ostrejšie vymetani...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-03-12 09:27:15 - Feat.: 0 - Title: Koncernový kolega Škody Enyaq odhaľuje interiér. Doménou bude priestrannosť i luxus 02 - Modified: 2021-02-10 12:11:04 - Feat.: 0 - Title: Audi predstavilo doposiaľ azda najkrajšie auto. Kupé Iron Mana prekonáva hranicu 640 koní 03 - Modified: 2020-11-28 17:08:22 - Feat.: 0 - Title: Našli sme jeden z najatraktívnejších hatchbackov na trhu. Klame telom, prekvapí jazdou 04 - Modified: 2020-11-07 22:58:54 - Feat.: 0 - Title: Atraktívne i funkčné. Vyskúšali sme špičkové SUV s ultra rýchlym nabíjaním
01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 08:18