Prvýkrát bol predstavený v Pekingu na podujatí Auto Show ešte v roku 2008, verejnosť zaujal dizajnom, technológiami a neskôr i jazdnými vlastnosťami, pričom za uplynulé roky si vyslúžil titul najpredávanejšieho SUV tejto nemeckej značky.
Reč je o dobre známom prémiovom športovo-úžitkovom modeli Audi Q5, ktorý pomerne skoro prešiel vo svojej druhej generácii (uvedenej v roku 2016) dôkladným faceliftom. Modernizovaná verzia sa svetu predstavila ešte počas minulého roka a postupne už prichádza na trh, aby sa tvárou v tvár postavila voči silným konkurentom v segmente - napríklad BMW X3.
Novinka sa nám dostala do rúk v azda najžiadanejšej motorizácii 40TDI, spolu s niekoľkými zaujímavými vychytávkami i zmenami v útrobách, ktoré jej vývojári v rámci omladzovacej kúry dopriali.
Dynamika, komfort i stabilita
Pod spomínaným označením 40 TDI sa neukrýva žiadny šesťvalec, ale koncernový naftový dvojliter so štvoricou valcov a maximálnym výkonom na úrovni 150 kW/204 koní, ktorý však novo disponuje aj 12V mild-hybridnou technológiou. Práve to je rozdiel oproti predfaceliftovej verzii, čím chcel výrobca dosiahnuť jemnú úsporu paliva i zníženie emisií. A povedzme si pravdu, na tie sa aktuálne upriamuje naozaj veľká pozornosť, najmä teda ak ide o dieselové agregáty.
Vypínanie štart-stop systému viete ovládať ihneď prístupným samostatným tlačidlom, no ani počas jeho fungovania nás plachtenie s vypnutým motorom a opätovné štarty za pomoci štartér-generátora poháňaného remeňom nijak nerušili. Prebiehajú rýchlo, potichu a bez zásadných vibrácií. Okrem toho sa zmenili taktiež vnútornosti motora so zvýšeným zastúpením hliníka, vďaka čomu sa dokázalo ušetriť viac ako 20 kilogramov na jeho váhe. Z pohľadu dynamiky nemáme agregátu absolútne čo vytknúť.
Hoci Q5-ka pochopiteľne nie je práve najútlejšie a najľahšie SUV, zvláda ju naftový pohon za pomoci porcie 400 Nm krútiaceho momentu spoľahlivo rozhýbať vpred a neprieči sa jej ani ostrejšie vymetani...
Zostáva vám 85% na dočítanie.