StoryEditor

Vyskúšali sme japonskú legendu, ktorá ani po rokoch nestarne. V teréne ju prekoná málokto

13.03.2021, 23:00
Toyota Land Cruiser je ikonickým offroadom už niekoľko desiatok rokov. Aktuálna generácia tu chce ešte nejaký ten piatok zostať a tak dostala jemnú modernizáciu.

Iba veľmi málo áut si dokáže počas svojho pôsobenia vybudovať rešpekt a meno na takej úrovni, ako to dokázal model Land Cruiser od Toyoty. Za skoro 70 rokov existencie patrí bez pochýb k uznávaným terénnym legendám ako Mercedes-Benz triedy G, Land Rover Defender, Jeep Wrangler a ďalší, ktorí však už medzičasom prišli z časti o svoj jedinečný charakter a museli sa prispôsobiť rozmanitejším požiadavkám náročných zákazníkov.

Samozrejme tým netvrdíme, že by spomínané modely "vymäkli", len už spolu so špičkovými vlastnosťami mimo spevnených ciest kombinujú i luxus a najmodernejšie možné riešenia. A popravde, s autom za zhruba sto tisíc eur už asi väčšina nebude brázdiť rozmočené poľné cesty a brodiť sa hlbokým blatom uprostred lesa.

​Dôkazom je aj fakt, že spomínaných kolegov nájdeme dnes už skôr v garážach nákupných centier, než v náročnom teréne. Stále to v sebe majú, no práve Land Cruiser je z pomedzi konkurencie ešte stále akási "stará škola". Doslova. Veď aktuálna generácia je na trhu už od roku 2009 a stihla doteraz absolvovať dve modernizácie. Tretia je teraz tu, teda konkrétne v útrobách.

Viac výkonu

Ak odhliadneme od prastarej série 70 vyrábanej od roku 1984 takmer bez zmeny a dostupnej na niektorých trhoch dodnes, Land Cruiser je vo svete ponúkaný v dvoch verziách. Zatiaľ čo v Amerike si užívajú väčší i luxusnejší variant 200, dostupný aj so špičkovým 5,7-litrovým benzínovým osemvalcom pod kapotou, pre Európu je určený výhradne naftový 2,8-litrový štvorvalec v malom karosárskom prevedení 150. Hoci slovo malý vyznie aj v tomto spojení komicky.

Veď vonkajšie rozmery s dĺžkou 4 840 mm, šírkou 1 885 mm a výškou 1 890 mm zahanbia i dnes mnohých nových SUV konkurentov. Nehovoriac o svetlej výške minimálne 215 mm. "Drobček" dostal po najnovšej modernizácii vylepšený motor, ktorý zo slušného objemu doluje teraz namiesto výkonu 130 až 150 kW a p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 02 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 03 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 04 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 12:09