Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.03.2021, 00:00

Vyskúšali sme japonskú legendu, ktorá ani po rokoch nestarne. V teréne ju prekoná málokto

  • Toyota Land Cruiser je ikonickým offroadom už niekoľko desiatok rokov. Aktuálna generácia tu chce ešte nejaký ten piatok zostať a tak dostala jemnú modernizáciu.
  • Ani po rokoch pôsobenia na trhu nepôsobí model dizajnovo zastarane. Náznaky "old schoolu" nájdeme iba v primárne funkčnom interiéri.

Iba veľmi málo áut si dokáže počas svojho pôsobenia vybudovať rešpekt a meno na takej úrovni, ako to dokázal model Land Cruiser od Toyoty. Za skoro 70 rokov existencie patrí bez pochýb k uznávaným terénnym legendám ako Mercedes-Benz triedy G, Land Rover Defender, Jeep Wrangler a ďalší, ktorí však už medzičasom prišli z časti o svoj jedinečný charakter a museli sa prispôsobiť rozmanitejším požiadavkám náročných zákazníkov.

Samozrejme tým netvrdíme, že by spomínané modely "vymäkli", len už spolu so špičkovými vlastnosťami mimo spevnených ciest kombinujú i luxus a najmodernejšie možné riešenia. A popravde, s autom za zhruba sto tisíc eur už asi väčšina nebude brázdiť rozmočené poľné cesty a brodiť sa hlbokým blatom uprostred lesa.

​Dôkazom je aj fakt, že spomínaných kolegov nájdeme dnes už skôr v garážach nákupných centier, než v náročnom teréne. Stále to v sebe majú, no práve Land Cruiser je z pomedzi konkurencie ešte stále akási "stará škola". Doslova. Veď aktuálna generácia je na trhu už od roku 2009 a stihla doteraz absolvovať dve modernizácie. Tretia je teraz tu, teda konkrétne v útrobách.

Viac výkonu

Ak odhliadneme od prastarej série 70 vyrábanej od roku 1984 takmer bez zmeny a dostupnej na niektorých trhoch dodnes, Land Cruiser je vo svete ponúkaný v dvoch verziách. Zatiaľ čo v Amerike si užívajú väčší i luxusnejší variant 200, dostupný aj so špičkovým 5,7-litrovým benzínovým osemvalcom pod kapotou, pre Európu je určený výhradne naftový 2,8-litrový štvorvalec v malom karosárskom prevedení 150. Hoci slovo malý vyznie aj v tomto spojení komicky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.