Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.02.2021, 00:00

Mercedes ponúka takmer dokonalý hybrid​. Chýba mu však jedna vlastnosť

  • Keď si nafta a elektrina rozumejú. Vyskúšali sme úsporný variant triedy E, ktorý v sebe ukrýva slušný potenciál.
  • Úsporu a dobré jazdné vlastnosti spája s eleganciou a luxusne poňatým interiérom. Dizajnové nedostatky sa hľadajú ťažko.
Mercedes ponúka takmer dokonalý hybrid​. Chýba mu však jedna vlastnosť
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Plug-in hybridné vozidlá dnes predstavujú celkom sympatický a vyhľadávaný kompromis medzi možnosťou jazdy takmer zadarmo (čisto na elektrinu) a užívaním si ešte stále pomerne výkonného spaľovacieho motora.

Človek nie je úplne závislý na dobíjacej infraštruktúre, ktorá nie je dokonale rozvinutá vo všetkých mestách alebo oblastiach, no i napriek tomu by mal po hybridoch do zásuvky siahať primárne zákazník s možnosťou nabíjania doma počas noci alebo aspoň cez deň v práci.

​Drvivá väčšina výrobcov potom v tomto smere využíva spoluprácu elektromotora a benzínového "spaľováku", no nemusí to byť jediný funkčný koncept. Dôkazom je napríklad prémiový Mercedes-Benz triedy E, ktorý HN vo verzii 300de za uplynulý týždeň vyskúšali. Spolieha sa totiž na naftový agregát v sprievode elektromotora - ako toto spojenie funguje a v čom vidíme najväčšie nedostatky?

Ideálny recept?

Hneď na úvod si je potrebné ujasniť, že pod menným označením E 300de nečakajte spaľovací motor šesťvalec s objemom troch litrov. Pod kapotou pracuje "iba" dvojlitrový dieselový štvorvalec a 90 kW elektromotor, vďaka čomu sa môže model pochváliť slušnou systémovou hodnotou výkonu na úrovni 306 koní. Nezanedbateľný je pritom aj mamutí krútiaci moment 700 Nm, takže parametrovo sa testovaný plug-in hybrid očakávanému šesťvalcovému "spaľováku" v podstate môže rovnať.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.