Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.02.2021, 00:00

Najmenšie SUV Seatu sa lúči v top forme. Vyskúšali sme jeho ideálnu verziu

Čakanie na tohtoročnú modernizáciu španielskeho modelu Arona si skrátime rozlúčkovým zhodnotením súčasnej verzie.

Rozmach športovo-úžitkových áut a ich obľúbenosť u zákazníkov sa určite nedá poprieť. Výhodou a zároveň dôvodom, prečo popularita týchto vozidiel neklesá je, že k dispozícii už nie sú len v podobe plnotučných, nemotorných a smädných modelov. Na trhu sa už pred rokmi totiž roztrhlo vrece s menšími zástupcami tohto segmentu.

Ide o kompakty, často vo veľkosti len o málo väčšej než bežné hatchbacky, stojac na jemne zdvihnutom podvozku. Nechvália sa perfektnými vlastnosťami v teréne, nedisponujú markantne lepšou priestrannosťou a najmä vo väčšine prípadov neponúkajú ani pohon všetkých kolies​. 

​Dalo by sa teda polemizovať, či vôbec právom patria do segmentu SUV. Mnohí už od tohto označenia upustili a priamo komunikujú samostatný podsegment s nálepkou subkompaktný crossover.

Jeho členovia majú slúžiť na zvládanie malých jednoduchších prekážok, napríklad vyšších obrubníkov v meste a poskytnúť majiteľovi akýsi sebavedomejší pocit. Patrí sem i najmenšie SUV značky Seat, alebo ak chcete crossover, menom Arona. Ten už na trhu pôsobí od roku 2017 a za tento čas stihol prejsť niekoľkými jemnými vylepšeniami.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.