Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyRozmach športovo-úžitkových áut a ich obľúbenosť u zákazníkov sa určite nedá poprieť. Výhodou a zároveň dôvodom, prečo popularita týchto vozidiel neklesá je, že k dispozícii už nie sú len v podobe plnotučných, nemotorných a smädných modelov. Na trhu sa už pred rokmi totiž roztrhlo vrece s menšími zástupcami tohto segmentu.
Ide o kompakty, často vo veľkosti len o málo väčšej než bežné hatchbacky, stojac na jemne zdvihnutom podvozku. Nechvália sa perfektnými vlastnosťami v teréne, nedisponujú markantne lepšou priestrannosťou a najmä vo väčšine prípadov neponúkajú ani pohon všetkých kolies.
Dalo by sa teda polemizovať, či vôbec právom patria do segmentu SUV. Mnohí už od tohto označenia upustili a priamo komunikujú samostatný podsegment s nálepkou subkompaktný crossover.
Jeho členovia majú slúžiť na zvládanie malých jednoduchších prekážok, napríklad vyšších obrubníkov v meste a poskytnúť majiteľovi akýsi sebavedomejší pocit. Patrí sem i najmenšie SUV značky Seat, alebo ak chcete crossover, menom Arona. Ten už na trhu pôsobí od roku 2017 a za tento čas stihol prejsť niekoľkými jemnými vylepšeniami.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.