Môže vás dokonalé auto stresovať? Po dvoch týždňoch s BMW X6 M Competition máme na veci pohľad, ktorý človek nadobudne jedine skúsenosťou. Tá je totiž neprenosná a získať ju môžete jedine na vlastnej koži. Čo najviac sa vám však posnažíme sprostredkovať dojmy bežného šoféra, ktorý dostane do rúk auto s výkonom 625 koní.
Už úvodné stlačenie tlačidla Štart tejto nabúchanej X6tky vás donúti zbystriť všetky zmysly. Motor sa spustí prakticky okamžite a dunivý zvuk z koncoviek výfukov dáva už na začiatok na známosť vám i celej ulici, kto tu šéfuje. Plnokrvný benzínový zvuk vám robí sprievod pri pripútavaní sa a aj to bežné “dotiahnutie” sa bezpečnostného pásu na mieru šoféra má akýsi vzrušujúcejší nádych. A to ste ešte ani nepošteklili plynový pedál.
Nové BMW X6M Competition sa v tejto ostrej verzii odlišuje niekoľkými črtami od klasickej X6, ktorú sme mali v redakcii na test už niekoľkokrát. Ide predovšetkým o masívnejšie predné a zadné nárazníky, masku chladiča či rozšírené telo. Verzia Competition potom pôsobí celkovo ešte dynamickejšie a poriadny rešpekt i vážnosť jej dodáva i štvorica koncoviek výfukov. Samozrejme, sú pravé a netvoria len efekt na vyplnenie zadného difúzora.
Fajnšmekrov poteší pohľad na karbónové prvky. Tie majú podobu aerodynamicky tvarovaných spätných zrkadiel, ktoré majú len minimálny úchyt na karosérii. Vďaka tomu auto kladie menší odpor vzduchu uháňajúc diaľničnými rýchlosťami. Z karbónu je i nenápadné prítlakové “krídlo” v zadnej časti.
Samozrejme, rozdiel je i vo výkone. M Competition to dotiahol na výkon 460 kW, ktorý produkuje osemvalec s objemom 4,4 litra. I keď nájdete v portfóliu baworského výrobcu aj agregáty s vyšším objemom či počtom valcov, kombinácia v nami testovanom kuse je skrátka “nakalibrovaná” tak, že výkonu sa len ťažko hľadá konkurencia doma i u iných značiek. X6M Competition totiž už atakuje hranicu niektorých superšportov....
Zostáva vám 85% na dočítanie.