Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.01.2021, 00:00

Omladené SUV od Seatu je teraz ešte lepšie. Má však jednu chybičku

Facelift modelu Ateca priniesol niekoľko významných zmien a upravil ponuku motorov. Ako funguje s novým dieselom?

Omladené SUV od Seatu je teraz ešte lepšie. Má však jednu chybičku
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Keď v roku 2016 prišla na trh prvá generácia športovo-úžitkového vozidla Seat Ateca, išlo o jasnú odpoveď španielskej automobilky na rastúci záujem zákazníkov o autá segmentu SUV. Postupom času si novinka vďaka svojim jazdným kvalitám, priaznivým rozmerom, praktickosti i atraktívnemu dizajnu získavala priazeň verejnosti a stala sa neodmysliteľnou súčasťou portfólia výrobcu.

Model sa stal taktiež základom pre vôbec prvý produkt bývalej divízie a aktuálne už osamostatnenej značky Cupra, kedy sa pretavil do ostrého SUV s výkonom 300 koní. Po štyroch rokoch už však nadišiel čas, aby Atece automobilka vdýchla opäť čerstvý vietor do plachiet a to znamená len jediné - omladiť vzhľad a priniesť opäť o niečo modernejšie riešenia. V HN sme preto v uplynulom týždni preverili faceliftové prevedenie v novom stupni výbavy Xperience.

Skvelý dojem kazí automat

Model sa dostáva do ponuky s pomerne bohatou ponukou motorizácií. Základ tvorí známy agregát 1.0 TSI (110 koní) s pohonom prednej nápravy a výhradne manuálnou prevodovkou, výkonnejší motor 1.5 TSI (150 koní) aj s automatickou prevodovkou DSG a vrchol tvorí 2.0 TSI (190 koní) s výhradne automatom a pohonom všetkých kolies 4Drive.

Pokiaľ ide o naftové zastúpenie, agregát 1.6 TDI už nahradil väčší dvojliter v dvoch výkonnostných verziách – 115 koní s pohonom prednej nápravy a šesťstupňovým manuálom či 150 koní s možnosťou automatu a pohonu 4Drive.​ Práve najvýkonnejší naftový pohon pracoval aj pod kapotou nami testovaného kúska. Automobilka do motora investovala poriadne úsilie a financie, aby pozdvihla jeho efektivitu a znížila produkciu emisií.

Citeľne vylepšená je kultivovanosť a odhlučnenie kabíny od zohriateho agregátu. Počas studeného chodu sa ale pochopiteľne typickému zvukovému prejavu nevyhne, no ani to nie je nič hrozné. Trochu zaskočení sme však boli z ekonomiky jazdy, nakoľko sa nám podarilo dosiahnuť týždňový priemer na úrovni necelých osem litrov. Hodnota zahŕňa najmä mestské, ale i okresné a diaľničné trasy, avšak čakali sme menšie hodnoty.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.