Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.01.2021, 15:00

Keď sa luxus snúbi s úsporou. Vyskúšali sme najobľúbenejší Mercedes v histórii

Trieda E je napredávanejšou sériou štuttgartskej automobilky. Ako sa darilo v teste Mercedesu-Benz E 220d?

Keď sa luxus snúbi s úsporou. Vyskúšali sme najobľúbenejší Mercedes v histórii
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Označenie Trieda E sa oficiálne použilo po prvý raz v roku 1993. I keď už dávno pred tým zvykol Mercedes-Benz používať k pôvodným názvom písmenko E - a v tlačovej správe sa tak hovorí o viac ako štrnástich miliónoch predaných kusov za celú históriu. Toto číslo robí Triedu E najpredávanejšou modelovou sériou nemeckej značky.

Najnovšiu generáciu Éčkového miláčika sme spoznali v roku 2016 a momentálne sa nám do rúk dostala jeho minuloročná faceliftovaná verzia. Aké boli naše dojmy po týždni s automobilom Mercedes-Benz E 220d?

​Hoci Éčko sa snažilo vždy pôsobiť dôstojne, nový facelift mu ešte viac dopomáha k elegantnému vzhľadu. Na prednej maske sme v našom prípade nemali tenké horizontálne lišty, ale už charakteristické črty športovejšej AMG Línie. Do dizajnu skvele zapadajú aj multibeam LED svetlomety, ktorých prevedenie je naozaj výborné. Opticky na nás celá predná strana pôsobila lepšie a trochu mohutnejšie ako predchodca.

Zadok auta akoby sa opticky zužoval, moderný šmrnc mu dodávajú svetlá s novým tvarom. Za nás je celkový dojem veľmi dobrý a kdekoľvek sme sa pohli, medzi známymi vzbudzovalo nové Éčko len pozitívne reakcie.

Tie sa ešte znásobili po nakuknutí do interiéru. V našej výbave bol totiž použitý sivý jaseň a v kombinácii s chrómovými ozdobnými lištami to celé pôsobilo neskutočne noblesne. Za určitých svetelných podmienok celý interiér jedinečne strieborne odrážal jas. Svoju úlohu zohralo aj podsvietenie palubnej dosky či dverí a displej pred vodičom i v stredovej časti.

Naftový pohon

Dvojlitrový naftový štvorvalec ponúka výkon 143 kW, teda 194 koní. Po naštartovaní má dieselový motor veľmi príjemný prejav, zapadajúci do celkového obrazu o vozidle. Kabína je navyše dobre odhlučnená a nemuseli sme sa prekrikovať ani na diaľnici. Už v roku 2016 pritom pribudol Éčku pohon všetkých štyroch kolies, takže momentálne nápis 4Matic v zadnej časti len tak neohúri. Môže vám však pomôcť za určitých podmienok v blate či na ľade.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.