Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyPriniesť dobré jazdné vlastnosti na cestách a v teréne, uspokojiť priestorové potreby zákazníkov a zároveň im dopriať ľahšie nastupovanie či vyšší výhľad na dianie v premávke. Práve tieto vlastnosti mali za úlohu ponúknuť verejnosti vozidlá typu SUV, s ktorými sa na trhu v posledných rokoch roztrhlo vrece.
Ich popularita nabrala takú veľkú silu, že niektoré "zdvihnuté" autá vytlačili z portfólií značiek aj zaužívané modely alebo sa zmenili práve na športovo-úžitkové vozidlo. Pravdou pritom je, že členovia tohto segmentu sú síce väčší, no často paradoxne ponúkajú ešte menej miesta a horšie vlastnosti než klasické kombíky alebo sedany.
Čo si teda vyberať? Alternatívou pre nerozhodných môže byť BMW radu 6 GT, ktoré doslova kombinuje vlastnosti SUV, kupé i prestížneho sedanu. Do rúk sme v redakcii dostali jeho luxusnú faceliftovú verziu v najslabšej naftovej motorizácii 630d. Aký zanechalo dojem?
Slabší šesťvalec postačí
Celkovo ponúka modernizovaná "šestka" GT výhradne štvorvalcové a šesťvalcové motorizácie. Pod kapotou nami testovanému prevedenia pracoval slabší z dvojice naftových šesťvalcov (k dispozícii aj štvorvalcový dvojliter 620d), ktorý však už svojimi technickými parametrami predpovedá, že na bežné využívanie bude stačiť i náročnejším klientom.
Výrobca mu totiž doprial výkon až 286 koní a vďaka podpore pohonu všetkých kolies xDrive dokáže aj toto pomerné veľké auto šprintovať na stovku za slušné 5,9 sekundy. V meste i na okreskách máte k dispozícii stále dostatok výkonu, pružnosť motora je veľmi dobrá, reakcie sú rýchle a sklamanie neprichádza ani počas jazdy vyššími rýchlosťami na diaľnici.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.