Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.12.2020, 00:00

Kórejský konkurent Škody Fabie boduje. V čom novinka poráža​ český bestseller?

Nová generácia Hyundai i20 patrí nepochybne k očakávaným vozidlám tohto roka. Medzi prvými na Slovensku sme ho v týždňovom teste vyskúšali.

Kórejský konkurent Škody Fabie boduje. V čom novinka poráža​ český bestseller?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Svet sa našťastie ešte celkom nepreorientoval výhradne na športovo-úžitkové vozidlá, ktoré sú aktuálne v horúcom kurze, takže stále v ponukách značiek nájdeme aj podstatne menších zástupcov. Výnimkou nie je ani Hyundai s modelom i20, ktorý nedávno prišiel v úplne novej generácii a brúsi si zuby na českého rivala v podobe Škody Fabia.

Tá patrí už dlhé roky k bestsellerom nielen mladoboleslavskej značky ako takej, ale taktiež obsadzuje popredné miesta v rebríčkoch predajnosti na slovenskom i českom trhu. Zamiešať karty teraz môže spomínaný kórejský kompakt​, ktorý má v rukách nejeden tromf. V redakčnom teste sme sa na novinku pozreli bližšie, pričom spoločnosť nám robila v rozumnej výbave Family.

Mimo mesta sa nestratí

Značka aj napriek príchodu novej generácie zostala verná dnes už pomerne raritnému 1,2 litrovému atmosférickému štvorvalcu (62 kW), avšak okrem neho ponúka i turbom prepĺňanú litrovú trojvalcovú jednotku naladenú na 74 alebo 88 kW. Dokonca portfólium doplnila aj mild-hybridná technika so 48 V sieťou, ktorú možno voliť v kombinácii s dvoma najsilnejšími spomínanými verziami a novou inteligentnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V našom prípade sa potom model uberal "strednou cestou" a pod kapotou pracoval bežný turbom prepĺňaný litrový trojvalec naladený na 74 kW. Príjemným prekvapením v súvislosti s agregátom bola jeho skvelá kultivovanosť. Pri bežnej jazde a držaní sa odporúčaní vozidla ohľadom radenia prevodových stupňov nebudete o jeho chode takmer vôbec vedieť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.