Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.12.2020, 14:06

Aká je Škoda Octavia v ostrej i terénnej verzii? Tieto motory sa modelom hodia najviac

Octavie konečne jazdí ako sa na RS patrí. Je rýchla, dostatočne obratná, ale v podaní Škodovky musí byť tiež každodenne použiteľná. S ňou prichádza aj terénny Scout, ten je lepší a praktickejší než SUV.

Aká je Škoda Octavia v ostrej i terénnej verzii? Tieto motory sa modelom hodia najviac
Zdroj: Škoda

Najnovšia generácia úspešnej Octavie je vo verzii RS k dispozícii v troch variantoch pohonu. Prvý dorazil plug-in hybrid, ten jazdí pekne, ale chýba mu náboj a rýchlosť. Čisto benzínové prevedenie je z pohľadu jazdného zážitku samozrejme najlepšie. Nekomplikuje si život elektrinou. Zato má poctivý samosvorný diferenciál medzi prednými kolesami a skvelý motor k tomu.

V Mladej Boleslavi za to radi nebudú, najradšej by predávali len hybridné kúsky (pre tie však vtedy nebudú mať dostatok batérií), lenže ak chcete Škodu RS ako sa patrí, berte čisto benzínovú. Nielen preto, že je najlepšia, ale taktiež vzhľadom k tomu, čo sa v auto-priemysle chystá, je skoro isté, že s ňou čoskoro bude amen.

​​K dispozícií je ako liftback i kombi, nekombíkové prevedenie novej Octavie sa zákazníkom páči (a kufor je stále dosť veľký), jeho podiel na predajoch rastie. Takže sa síce predchádzajúca generácia RS predávala z dvoch tretín ako kombík, ale Škoda čaká, že jeho podiel bude klesať.

RS sa od obyčajného prevedenia odlišuje nárazníkmi a doplnkami, v interiéri potešia anatomické sedadlá a trojramenný volant, ktorý vyzerá lepšie ako dvojramenný v ostatných Octaviách, píše iDNES.cz.

Čistý benzín pre RS

Dôležitejšie je však technika: turbobenzinový dvojliter 2,0 TSI s rovnakým výkonom ako hybrid a nižším krútiacim momentom (370 Nm oproti hybridu so 400 Nm) v ponuke dopĺňa ešte turbodieselová Octavia RS s výkonom 147 kW (200 koní) a 400 Nm, ktorá bude mať ako jediná pohon všetkých kolies.

Je to doteraz najsilnejší naftový motor ponúkaný v Octavii, okrem RS ho mimochodom dostane aj verzia Scout. Čisto benzínová Octavia RS je tiež jediná s manuálom (6 st.). V teste figuroval sedemstupňový dvojspojkový automat, ktorý volia tri štvrtiny zákazníkov.

RS modely majú posilnené brzdy s väčšími kotúčmi, špeciálne tlmiče a pružiny znížili podvozok o 15 milimetrov, novo technici odladili geometriu náprav (vzadu je vždy viacprvková) a štandardom je progresívne riadenie, ktoré je v krajných polohách "rýchlejšie", takže od ľavého k pravému maximálnemu vytočeniu stačí 2,1 otáčky (štandardne 2,7).

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.