Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.12.2020, 00:00

Hyundai ponúka vynikajúci kombík. Po modernizácii nezaujme iba rodinu

Faceliftovú verziu obľúbeného modelu Hyundai i30 sme vyskúšali v praktickom balení s naftovým motorom a atraktívnym vzhľadom podporeným výbavou N Line+. 

Hyundai ponúka vynikajúci kombík. Po modernizácii nezaujme iba rodinu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Kórejská automobilka Hyundai sa za posledných pár rokov šikovne posunula vpred. Pozdvihnutie latky sme zaznamenali nielen v oblasti technológií a techniky, ale najmä výberu materiálov a spracovania naprieč celou ponukou. Na tento trend nadviazal súčasnou generáciou v roku 2016 aj bestseller značky, ktorý sa ako modelový rad umiestňuje na vrchných priečkach predajov i na slovenskom trhu. 

Veď za osem mesiacov roka 2020 sa u nás podarilo predať 1 559 kusov, a to aj napriek tomu, že tohtoročná situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu predaj áut výrazne komplikovala. Je to však zároveň dôkaz toho, že zákazníci vedia oceniť kvality vozidla aj v týchto neľahkých časoch. V zásade sa im ani nečudujeme.

​Na začiatku tohto roka pritom doprial výrobca modelovému radu i30 aj vítanú modernizáciu, ktorá ešte pozdvihla atraktivitu a jazdné schopnosti hatchbacku, fastbacku i kombíka. Do ponuky dokonca prvýkrát zaradil aj športovo ladenú výbavu N Line pre rodinný dostavník, ktorý sme počas redakčného testu vyskúšali v mild-hybridnej naftovej motorizácii.

Vynikajúce jazdné vlastnosti

Azda najväčšou technickou novinkou je teda práve pohonné ústrojenstvo. V našom prípade sa o roztáčanie kolies staral najsilnejší diesel zložený z 1,6-litrového štvorvalca s výkonom 136 koní, ktorému asistuje aj 48V mild-hybridný systém poháňajúci štartér-generátor a ktorý rekuperovanú energiu posiela na odpočinok do akumulátora. Nebojte sa, nebude sa tam dlho nudiť.

Systém ju totiž využije na pomoc spaľovaciemu motoru na ľahšie, plynulejšie a razantnejšie rozjazdy z križovatky. Okrem toho, ak sa k nejakej križovatke blížite, mild-hybridná technika spaľovací motor pri spomaľovaní vypne už pri zhruba 20-kilometrovej rýchlosti. Nie je to pritom nijako otravné, no komu by sa nepáčilo, Hyundai stále zachováva aj možnosť deaktivácie systému štart – stop tlačidlom a vtedy sa vás v zásade nič zo spomínaných „eko“ vecí nebude týkať.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.