Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyKórejská automobilka Hyundai sa za posledných pár rokov šikovne posunula vpred. Pozdvihnutie latky sme zaznamenali nielen v oblasti technológií a techniky, ale najmä výberu materiálov a spracovania naprieč celou ponukou. Na tento trend nadviazal súčasnou generáciou v roku 2016 aj bestseller značky, ktorý sa ako modelový rad umiestňuje na vrchných priečkach predajov i na slovenskom trhu.
Veď za osem mesiacov roka 2020 sa u nás podarilo predať 1 559 kusov, a to aj napriek tomu, že tohtoročná situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu predaj áut výrazne komplikovala. Je to však zároveň dôkaz toho, že zákazníci vedia oceniť kvality vozidla aj v týchto neľahkých časoch. V zásade sa im ani nečudujeme.
Na začiatku tohto roka pritom doprial výrobca modelovému radu i30 aj vítanú modernizáciu, ktorá ešte pozdvihla atraktivitu a jazdné schopnosti hatchbacku, fastbacku i kombíka. Do ponuky dokonca prvýkrát zaradil aj športovo ladenú výbavu N Line pre rodinný dostavník, ktorý sme počas redakčného testu vyskúšali v mild-hybridnej naftovej motorizácii.
Vynikajúce jazdné vlastnosti
Azda najväčšou technickou novinkou je teda práve pohonné ústrojenstvo. V našom prípade sa o roztáčanie kolies staral najsilnejší diesel zložený z 1,6-litrového štvorvalca s výkonom 136 koní, ktorému asistuje aj 48V mild-hybridný systém poháňajúci štartér-generátor a ktorý rekuperovanú energiu posiela na odpočinok do akumulátora. Nebojte sa, nebude sa tam dlho nudiť.
Systém ju totiž využije na pomoc spaľovaciemu motoru na ľahšie, plynulejšie a razantnejšie rozjazdy z križovatky. Okrem toho, ak sa k nejakej križovatke blížite, mild-hybridná technika spaľovací motor pri spomaľovaní vypne už pri zhruba 20-kilometrovej rýchlosti. Nie je to pritom nijako otravné, no komu by sa nepáčilo, Hyundai stále zachováva aj možnosť deaktivácie systému štart – stop tlačidlom a vtedy sa vás v zásade nič zo spomínaných „eko“ vecí nebude týkať.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.