Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.12.2020, 00:00

Japonský kompakt dokáže poriadne prekvapiť. Je ideálom najmä do mesta

Jeden z najmenších zástupcov segmentu SUV dostal niekoľké vylepšenia a najmä mild-hybridnú techniku. Ako si s ňou teda Suzuki Ignis rozumie?

Aktuálna doba stále sprísňujúcejších sa emisných limitov príliš nepraje športovo-úžitkovým vozidlám. Čo však zmôžeme, keď na nich automobilky pomaly stavajú celú svoju ponuku a zákazníci si ich za uplynulé roky naozaj obľúbili?

Do rúk sa nám teda dostal ďalších zo zástupcov tohto segmentu, hoci svojou veľkosťou patrí k tomu najmenšiemu, čo dnes môžete na trhu kúpiť. Reč je o ultra-kompaktnom SUV modeli Suzuki Ignis, ktoré tento rok dostalo modernizáciu a okrem toho je prvýkrát k dispozícii výhradne v mild-hybridnom prevedení prinášajúcom jemnú úsporu. Teda, malo by. Ako je to v skutočnosti?

Teraz s malým dopingom

Začnime teda hneď tým, čo sa pod kapotou vôbec nachádza. V zásade je dnes k dispozícii už len atmosféricky benzínový štvorvalec s objemom 1,2-litra DualJet, ktorý po novom spolupracuje s elektomotorom dodávajúcim "spaľováku" doping v podobe 2,3 kW výkonu a 50 Nm krútiaceho momentu. Kapacita novej lithium-iontovej batérie je 10 Ah a energia sa do nej ukladá za pomoci rekuperácie pri brzdení.

Použitá je následne nielen na chod elektromotora, podporu napríklad razantnejších rozjazdov a vyhladzovanie krivky krútiaceho momentu​, ale aj na fungovanie elektrických systémov, keď vozidlo stojí s deaktivovaným spaľovacím motorom.

Počas týždňa sme si rýchlo zvykli aj na funkciu štart-stop systému a jeho práca nám jazdu nijak neznepríjemňovala. Ocenili by sme však o niečo väčšiu palivovú nádrž, keďže aj napriek skromnej spotrebe budete jej 32 litrový objem plniť pomerne často.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.