Aktuálna doba stále sprísňujúcejších sa emisných limitov príliš nepraje športovo-úžitkovým vozidlám. Čo však zmôžeme, keď na nich automobilky pomaly stavajú celú svoju ponuku a zákazníci si ich za uplynulé roky naozaj obľúbili?
Do rúk sa nám teda dostal ďalších zo zástupcov tohto segmentu, hoci svojou veľkosťou patrí k tomu najmenšiemu, čo dnes môžete na trhu kúpiť. Reč je o ultra-kompaktnom SUV modeli Suzuki Ignis, ktoré tento rok dostalo modernizáciu a okrem toho je prvýkrát k dispozícii výhradne v mild-hybridnom prevedení prinášajúcom jemnú úsporu. Teda, malo by. Ako je to v skutočnosti?
Teraz s malým dopingom
Začnime teda hneď tým, čo sa pod kapotou vôbec nachádza. V zásade je dnes k dispozícii už len atmosféricky benzínový štvorvalec s objemom 1,2-litra DualJet, ktorý po novom spolupracuje s elektomotorom dodávajúcim "spaľováku" doping v podobe 2,3 kW výkonu a 50 Nm krútiaceho momentu. Kapacita novej lithium-iontovej batérie je 10 Ah a energia sa do nej ukladá za pomoci rekuperácie pri brzdení.
Použitá je následne nielen na chod elektromotora, podporu napríklad razantnejších rozjazdov a vyhladzovanie krivky krútiaceho momentu, ale aj na fungovanie elektrických systémov, keď vozidlo stojí s deaktivovaným spaľovacím motorom.
Počas týždňa sme si rýchlo zvykli aj na funkciu štart-stop systému a jeho práca nám jazdu nijak neznepríjemňovala. Ocen...
Zostáva vám 85% na dočítanie.