V roku 1955 patrilo označenie DS luxusnému Citroënu, ktorý sa stal postupne uznávanou legendou. Tieto dve písmenká následne využívala francúzska značka na označenie vrcholných verzií niektorých svojich modelov, až sa postupne označenie pretavilo do osamostatnenej automobilky DS Automobiles so skutočne jedinečnými vozidlami v ponuke.
Nám sa do rúk dostalo veľké SUV DS7 Crossback v špičkovej plug-in hybridnej verzii E-Tense s pohonom všetkých kolies. Dokáže konkurovať aj prémiovým modelom, ktorým sa pohľadom do cenníka nepochybne približuje?
Slušný výkon i pohodlie
Hybrid patrí k vrcholnej verzii a ako jediný ponúka aj pohon všetkých kolies, ktorý zabezpečí jeden z elektromotorov. Celkovo sa hybridná technika skladá z benzínového 1,6-litrového štvorvalca s výkonom 147 kW a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý spolupracuje s jedným predným a jedným zadným elektromotorom (81 kW/377 Nm a 83 kW/166 Nm).
Ak pri nabitom 13,2 kWh akumulátore spoja svoje sily, dokážu poskytnúť maximálny systémový výkon až 221 kW a krútiaci moment 520 Nm. A to na bežnú až svižne ladenú jazdu bohato postačuje. Svoje o dynamike hovorí aj skvelé zrýchlenie, ktoré zvláda model na stovku za 5,9 sekundy.
Skutočne sme nemali s porciou výkonu počas týždňa najmenší problém a v zásade ani vtedy, ak kvôli vybitej batérii elektromotory „vypadli z hry“. Hoci výkon to môže navodzovať, nejd...
Zostáva vám 85% na dočítanie.