Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.10.2020, 12:05

Obyčajné auto pre obyčajných ľudí? Táto štýlovka však dokáže príjemne prekvapiť

Vyskúšali sme novú verziu známeho Opelu Corsa s manuálnou prevodovkou v nesmierne pútavom prevedení.

Obyčajné auto pre obyčajných ľudí? Táto štýlovka však dokáže príjemne prekvapiť
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Bola jedným zo symbolov áut menších rozmerov a produkuje sa už od roku 1982. Samozrejme, v predchodcoch nového Opelu Corsa by ste len ťažko našli spoločné črty so súčasným dizajnom, no približná filozofia modelu zostáva. Už v osemdesiatych rokoch pribudol k ultra skladnému Opel Corsa A aj štvor či päťdverový súrodenec, avšak dá sa povedať, menšie rozmery si táto stálica zachováva.

HN otestovali aktuálneho nástupcu Opel Corsa F, ktorý nám celkom padol do oka. V prevedení GS Line vyzeral navyše výborne a pri pohľade naň sme rozhodne nemali pocit, že je to “len nejaká Korzička”. Auto malo štýl a aj napriek limitom pod kapotou sa nás čo najviac pokúšalo presvedčiť o svojich kvalitách.

Dizajn, ktorý zaujme

Hoci hovoríme o “menších rozmeroch”, treba upresniť, že Opel Corsa F už nie až takým drobcom. Má robustnejší dizajn, dĺžku viac ako štyri metre i svalnatejšiu prednú časť, pričom na ceste sa naozaj môžete pristihnúť, ako si ho zvedavo obzeráte. Svoje spravili aj celkom štýlové 17-palcové kolesá, ktoré v kombinácii s príjemne naladeným podvozkom prispeli v rámci možností ku komfortu na ceste. 

Veľkým ťahačom pre oči je zadná časť auta. Je tu výrazný spoiler tiahnuci sa zo strešnej časti a celkom naspodku sú brzdové svetlá jemne pripomínajúce športovejšie ladené automobily. 

V našej výbave nechýbali ani inteligentné LED Matrix svetlomety, ktoré krásne osvetľovali cestu a zároveň “vyrezávali” zo svojich lúčov oproti idúce autá. Aj vďaka nim sme sa počas večerných hodín cítili v aute tak, akoby sme sedeli v drahších modeloch.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Spoľahlivý a dostatočný pohon

Naša Corsa mala pod kapotou benzínový, turbom prepĺňaný trojvalcový motor s výkonom 74 kW. Vybrať si môžete i 55 kW alebo 96 kW, pričom z naftových verzií sú dostupné dve možnosti so 75 kW pohonným ústrojenstvom.

Do výbavy nášho vozidla patrila šesťstupňová manuálna prevodovka. Už dávnejšie sme nemali na teste manuál a túto verziu vždy vítame. Nevyjdeme totiž aspoň z cviku, nakoľko množstvo áut s vyššou výbavou máva už zväčša automatické radenie prevodových stupňov. Avšak, stala sa zvláštna vec. Keď sme naposledy skúšali nový Peugeot 208 s v podstate totožným motorom a výkonom, manuál sme celkom chválili. Prečo sme však boli z neho momentálne trochu nesvoji?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.