Na trhu sa čoraz viac rozširuje na prvý pohľad nezmyselný podsegment športovo-úžitkových áut. Takzvané SUV-kupé začína do svojej ponuky zaraďovať čoraz viac výrobcov a zákazníci sú jednoducho ochotní obetovať praktickosť veľkého auta v prospech štýlovo tvarovanej karosérie.
Do týchto vôd vstúpila pred rokmi ako prvá práve mníchovská automobilka BMW, ktorá svetu predstavila model X6 na výstave vo Frankfurte nad Mohanom v roku 2007. Novinka bola pilierom v budovaní radu „štýlovejších“ verzií – párne označenia ako X4 či X6 totiž predstavujú dizajnový variant modelov X3 a X5.
Aktuálne už na trhu pôsobí tretia generácia, ktorú sme si už mali možnosť vyskúšať v ostrej motorizácii M50i, no teraz do HN zavítal zaujímavý kokteil v podobe skutočne bohato vybaveného vozidla so základným mild-hybridným naftovým agregátom. Ako funguje?
Športovca nečakajte
Každému musí byť jasné, že naftové vyhotoveenie jednoducho nebude dosahovať špičkové vlastnosti v športovej jazde na okresných cestách či dokonca na okruhu. S takýmto zámerom si naftový pohon nebude voliť azda nikto, no ak túžite po modeli X6 a zároveň by ste nechceli poznať všetkých predavačov na čerpacích staniciach v okolí, základná motorizácia s označením xDrive30d môže byť vítanou alternatívou.
Pod kapotou totiž nájdeme trojlitrový šesťvalec naladený na úctyhodných 195 kW, spojený je s osemstupňovým automatom a elektromotorom s dodatočným výkonom do 8 kW a nechýba ani&nbs...
Zostáva vám 85% na dočítanie.