Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.10.2020, 00:00

Test jedinečného BMW za vyše stotisíc eur. S najslabším dieselom spája luxus i úsporu

S cenou prevyšujúcou šesťcifernú sumu to nie je ľudová voľba, no to neznamená, že so štýlovým modelom X6 nemôžete ušetriť. Stačí zvoliť základný naftový motor. Aký je?

Na trhu sa čoraz viac rozširuje na prvý pohľad nezmyselný podsegment športovo-úžitkových áut. Takzvané SUV-kupé začína do svojej ponuky zaraďovať čoraz viac výrobcov a zákazníci sú jednoducho ochotní obetovať praktickosť veľkého auta v prospech štýlovo tvarovanej karosérie.

Do týchto vôd vstúpila pred rokmi ako prvá práve mníchovská automobilka BMW, ktorá svetu predstavila model X6 na výstave vo Frankfurte nad Mohanom v roku 2007. Novinka bola pilierom v budovaní radu „štýlovejších“ verzií – párne označenia ako X4 či X6 totiž predstavujú dizajnový variant modelov X3 a X5.

​Aktuálne už na trhu pôsobí tretia generácia, ktorú sme si už mali možnosť vyskúšať v ostrej motorizácii M50i, no teraz do HN zavítal zaujímavý kokteil v podobe skutočne bohato vybaveného vozidla so základným mild-hybridným naftovým agregátom. Ako funguje?

Športovca nečakajte

Každému musí byť jasné, že naftové vyhotoveenie jednoducho nebude dosahovať špičkové vlastnosti v športovej jazde na okresných cestách či dokonca na okruhu. S takýmto zámerom si naftový pohon nebude voliť azda nikto, no ak túžite po modeli X6 a zároveň by ste nechceli poznať všetkých predavačov na čerpacích staniciach v okolí, základná motorizácia s označením xDrive30d môže byť vítanou alternatívou.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.