Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.09.2020, 00:00

Vyskúšali sme kompaktný hybrid od Mercedesu, ktorý dáva zmysel

HN otestovali kvality plug-in hybridného „Áčka“. Aké sú dojmy a v čom novinka Mercedes-Benz A250e vyniká?

Vyskúšali sme kompaktný hybrid od Mercedesu, ktorý dáva zmysel
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Plug-in hybridný model vozidiel je občas tak trochu klzkou plochou. Na jednej strane vám výrobca sľubuje „zelenšiu jazdu“ ako v iných automobiloch, no nie vždy sa k tomu dopracujete. Plug-in hybridy totiž na rozdiel od bežného hybridného pohonu musíte externe dobíjať. A tu býva často kameň úrazu.

Boli sme preto zvedaví, ako v teste obstojí novinka od Mercedesu s označením A250e. Bez okolkov povieme, že nás dosť pozitívne prekvapila.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Atraktívny dizajn

Na prvý pohľad by ste nezistili, že máte tú česť s autom, ktoré v sebe ukrýva aj elektromotor. Aj menej skúsené oko by navyše rozpoznalo, že ide o starú dobrú nemeckú značku. Svoj charakter vozidiel Mercedes-Benz teda nezakrýva, práve naopak. Pri lepšom prizretí však zistíte, že auto má o jeden „poklop“ navyše.

Okrem nádržky na benzín tu totiž nájdete aj rovnako dômyselne maskovaný otvor na nabíjací kábel typu CCS, prípadne Type 2. K tomu sa dostaneme neskôr. Veľmi sa nám páčila predná maska s masívnym znakom, ako aj jemné kovové výstupky, ktoré ju lemujú.

Agresívnejšie prieduchy v prednej časti jemne naznačujú, že auto nie je tak úplne pokojným baránkom. Napokon, ide o príplatkový styling AMG línie. Zadná časť však pôsobí podľa nás až príliš civilne a zaoblene, i keď práve to sa môže niekomu páčiť. Zas a opäť, dojem z dizajnu necháme na vás.

Ak vás zaujala farba, išlo o takzvanú rifľovú modrú metalízu. Do celkového príjemného vzhľadu prispievajú svojou troškou aj 18-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny, ktoré nijako neuberú na komforte. Model bol aj na rozbitých cestách príjemným spoločníkom.

Výkon a nabíjanie

Pohonné ústrojenstvo tvorí motor s objemom 1,3 litra a výkonom 118 kW. Asistuje mu však aj 75 kW elektromotor s krútiacim momentom 300 Nm. Tvoria tak kombinovaný výkon 160 kW a vozidlo dokážu rozhýbať z nuly na stovku za 6,6 sekundy.

Auto vás uvíta tichým štartom, keďže pri rozjazde sa ako prvý zapája do hry elektromotor. Toto riešenie sa nám veľmi páčilo a umocňuje príjemný dojem z hybridu. Vaša jazda však závisí aj od zvolených režimov – Šport, Komfort, Elektrický režim, Eko a Úroveň batérie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 66% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.