Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.08.2020, 17:10

Vyskúšali sme znovuzrodený Ford z 90. rokov. Je to praktický model s jedinečnou vychytávkou

Pozrite si dojmy z týždňového testu kompaktného crossovera Ford Puma s mild-hybridnou technológiou pod kapotou.

Ford Puma. Zdá sa vám ten názov povedomý? Niektorí si možno spomenú na skvelé kupé z 90. rokov, s adekvátnym motorom, pohonom prednej nápravy a vynikajúcim podvozkom. Posledný kúsok zišiel z výrobných pásov v roku 2002 (výroba od 1997) a zdalo sa, že označenie kompaktnej šelmy odíde navždy do zabudnutia. Prišli však zvesti, že sa po dlhých rokoch môže názov opäť vrátiť do ponuky značky.

Reálne sme sa znovuzrodenia i dočkali, avšak v trochu inej podobe, ako by niektorí bývalí fanúšikovia čakali. Ak ste si totiž aj vy mysleli, že portfólium výrobcu obohatí opäť nejaké nabrúsené kupé, mýlili ste sa. Vzhľadom na aktuálnu módu športovo-úžitkových vozidiel je však príchod práve automobilu tohto segmentu (lepšie povedané crossover) nepochybne logickým ťahom. Nuž, dnešná doba je už raz taká.

Verný tradíciám

Hneď na úvod sme začali zostra, no práve takto premýšľa každý fanúšik, ktorý pozná bývalú Pumu. Ohŕňať nos ešte predtým, než si novinku vyskúšame, to by nebolo korektné. A viete čo? Po týždni môžeme zhodnotiť, že model zostáva v určitých smeroch verný pôvodnému charakteru Pumy a pridáva k nemu i štipku praktickosti či úspornosti.

Pod kapotou totiž pracuje mild-hybridný systém so 48 V akumulátorom a litrovým benzínovým trojvalcom. Tri valce? Už počujeme tie náreky, no zadržte. Práve „liter“ od Fordu totiž patrí k tomu vôbec najlepšiemu, čo na dnešnom trhu s maloobjemovými motormi môžete dostať.

Kultivovanosť a odhlučnenie nás dokážu vždy príjemne prekvapiť, celková dynamika je vďaka výkonu 155 koní na slušnej úrovni a výraznejšieho zrýchľovania (napríklad pri rozbehu) sa o slovo prihlási i mild-hybridný systém. Ten disciplínu podporí a vy tak využívate benefit z pridaného ťahu.

Maximálny krútiaci moment ústrojenstva je 220 Nm, pričom s pohonnou jednotkou spolupracuje v našom prípade skvele fungujúci šesťstupňový manuál. Zaujímavosťou v tomto prípade je, že systém Stop/Štart vypína motor už pri spomaľovaní pod rýchlosť zhruba 20 kilometrov za hodinu – na križovatku teda na posledných metroch doplachtíte. To prispieva k celkovej úspore a lepšej spotrebe.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.