Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.08.2020, 18:15

Auto, ktoré spája dva svety. Otestovali sme najpredávanejší model na svete

V HN sme sa bližšie pozreli na obľúbený model Corolla, ktorý pod kapotou ukrýva skvelú hybridnú technológiu. Okrem toho zvýrazňuje jeho charakter prevedenie GR Sport.

Auto, ktoré spája dva svety. Otestovali sme najpredávanejší model na svete
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Corolla patrí celosvetovo k najpredávanejším vozidlám a už roky, síce vo vyhotovení sedan, obsadzuje prvé priečky v rebríčkoch predajnosti. Pre Toyotu je teda tento model skutočne dôležitý, preto sa rozhodla obohatiť jeho bežnú ponuku o verziu GR Sport, ktorú sme v HN na týždeň vyskúšali.

Po premiére nabrúseného Yarisu GRMN či Yarisu GR bolo pre mnohých sklamaním, že sa práve dôležitý svetový automobil nedočká i ostrej verzie s prívlastkom športovej divízie Gazoo Racing. Pristala by mu. Dynamicky ladený testovaný variant sa však snaží čo-to aspoň sčasti zákazníkom vynahrádzať.

Ak hybrid, tak takýto

Vzhľadom na aktuálnu vlnu elektrifikácie sa niet čomu čudovať, že v útrobách novinky pracuje hybridný systém. O to menej, keď ide o Toyotu, ktorá má práve s hybridnými pohonnými jednotkami bohaté skúsenosti a v jej ponuke tvoria prevažnú väčšinu. Dnes sa jej stávka na alternatívny pohon v minulosti vracia a ako v podstate jediná bude bez väčších problémov odolávať nastupujúcej prísnejšej emisnej norme i možným pokutám za prekročenie stanovených hodnôt.

Výhradne predné kolesá roztáča dvojlitrový benzínový motor, ktorý spolu s prídavným elektromotorom dokáže ponúknuť výkon na úrovni 184 koní. A to už je na pomerne kompaktný hatchback slušná porcia, pričom na stovku dokáže vyšprintovať za 7,9 sekundy. Hoci sa tento čas nemusí na prvý pohľad zdať nijako extra ohurujúci, pocitovo je dynamika Corolly GR Sport veľmi dobrá a s lineárnym záťahom dokáže i solídne maskovať aktuálnu rýchlosť.

Často sme sa tak pristihli pri tom, že ideme podstatne rýchlejšie, než sme si mysleli. Pochopiteľne, nejde o žiadny nabrúsený hothatch či rýdzi športiak, verzia GR Sport sa zameriava skôr na vizuálne odlíšenie a optické zatraktívnenie modelu, no napriek tomu je najvýkonnejšia dostupná motorizácia prekvapivo svižná pri bežnej i športovejšie ladenej jazde. O zábavu tak nie je núdza.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Vyskúšajte digitálne predplatné a dočítajte článok až do konca.
-89%

MIMORIADNA AKCIA

Získajte prístup ku kompletnému obsahu
len za 1 €

VYSKÚŠAŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.