Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.07.2020, 13:40

Vyskúšali sme český unikát, ktorý na cestách rozhodne nestretnete. Je jediný na svete

  • Za uplynulý rok dokázalo 31 študentov Stredného odborného učilišťa Škoda Auto pretvoriť model Scala na atraktívny roadster Slavia.
  • Automobilka pritom tento rok oslavuje 125. výročie, čo sa podpísalo aj nad niektorými riešeniami študentského konceptu.

Jedinečnosť, atraktivita a odkaz na minulosť. To boli hlavné prvky, ktoré brali do úvahy žiaci Stredného odborného učilišťa Škoda Auto pri tvorbe ich najnovšieho výtvoru. Už tradične totiž každý rok pripravujú svoje vlastné študentské koncepty, ktoré zhmotňujú ich predstavy, no na bežných cestách či v showroomoch sa neobjavia. A často je to veľká škoda - podobne ako u siedmeho modelu Slavia.

Mladoboleslavská automobilka tento rok oslavuje už svoje 125. výročie od vzniku, kedy v roku 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement podnik. Na začiatku sa zaoberali opravami bicyklov, no čoskoro na to začali navrhovať svoje vlastné, ktoré rok od založenia úspešne predávali pod značkou Slavia. Práve tu našli inšpiráciu v označení konceptu študenti v rámci projekte Azubi Car. A my sme sa v ňom mohli previezť.

Skvelý zážitok

Áno, aj napriek tomu, že väčšinou sú koncepty vytvárané pre statickú prezentáciu a demonštráciu dizajnu, študentské výtvory z Mladej Boleslavi sú v podstate plne funkčné a dá sa na nich bez problémov jazdiť. V priestoroch českého Motorlandu sme teda Slaviu otestovali a naplno si užili otvorené nebo nad hlavou. Aj keď je model schopný bežnej jazdy, sú tu isté obmedzenia a taktiež treba brať do úvahy fakt, že ide o jediný exemplár na svete. 

Ani pomalšia a opatrná jazda nie je v jedinečnom modeli žiadna nuda, za čo môžu mnohé skvelé nápady 31 žiakov, ktorí sa na stavbe unikátnej novinky podieľali. Vyzdvihnúť môžeme napríklad prekvapivo dobrý zvukový prejav, keďže výfukové potrubie prešlo kompletným prepracovaním. Slavia tak poskytne návykové bublanie a dunivý prenikavý zvuk pri akcelerácii, ktorý by sme uvítali aj u niektorých sériových modelov. Nuž, emisné limity nepustia. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.