Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.06.2020, 13:40

Japonský model, ktorý je génius malého priestoru. Využíva výhradne unikátny hybrid

Pod kapotou novej generácie Hondy Jazz či Crosstar už pracuje výhradne hybridné ústrojenstvo. Je však unikátom na súčasnom trhu.

Japonský model, ktorý je génius malého priestoru. Využíva výhradne unikátny hybrid
Zdroj: Honda

Honda, to je mainstreamová automobilka vyrábajúca prémiové vozidlá. Z pohľadu techniky to platí určite: obdivuhodne vyšperkovaná a funkčná mechanika je však niekedy zabalená do možno trochu kontroverzne uleteného dizajnu, v kabíne sa to taktiež občas práve nespozná.

Honda si za tú výlučnosť nechá zaplatiť, ale nie je to navoňané obyčajné auto, naozaj funguje a je často unikátne. A presne taký je aj nový kompaktný Jazz. Dať minimálne takmer 20-tisíc za malé štvormetrové auto sa zdá ako šialenosť.

​Lenže jazzisti vedia, prečo túto sumu chcú za malé MPV dať. Ono je to síce malé auto, ale je dospelé a "veľké". Nielen duchom, i kabínou. Vnútri vyzerá pekne, je pohodlné, priestranné - aj vzadu. Len kufor by mohol byť väčší ako 300 litrov.

Prvé dojmy

Prvé rýchle zoznámenie s najnovšou štvrtou generáciou si dala redakcia iDNES.cz na cestách a obchvate na okraji Prahy. Podvozok je perfektne utlmený, pohodlný a zároveň istý. Pred vysokými retardéry netreba mať obavy, Jazz je ticho, suverénne preletí, priečne "prahy" vyžehlí. Ani netreba príliš pribrzdiť.

Na diaľnici je stabilný, tichý. Vôbec sa nespráva ako malé auto. Kolesá v rohoch Jazz podoprú v zákrutách, do tých si môžete nabiehať zostra. To je ďalší "rozmer" sveta Hondy - športovú náturu vie dať aj čisto rodinnému pracantovi.

Riadenie je tak akurát tuhé, všetko ladí, funguje. Skvelý je i výhľad. Za obrím čelným sklom sedíte ako na rozhľadni, prístrojovka je schválne plochá, aby vo výhľade nič neprekážalo. Funkčnou vychytávkou je unikátna konštrukcia predných stĺpikov. Tie sú ako obyčajne tenké, v záujme tuhosti sú však dole vidlicové, ale silnejšia noha je tá zadná, predné tak môže byť subtílnejšie a menej prekážať vo výhľade.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.