Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.06.2020, 00:00

Najmenšie SUV od Mercedesu dospelo. Postačí aj v slabšej naftovej verzii?

V redakcii sme sa bližšie pozreli na „vstupnú bránu“ do sveta športovo-úžitkových áut Mercedes-Benz. Aká je nová generácia kompaktu GLA?

Najmenšie SUV od Mercedesu dospelo. Postačí aj v slabšej naftovej verzii?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Koncom minulého roka prémiová nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila svetu kompletne prepracovanú novú generáciu modelu, ktorým záujemcovia o vozidlo s trojcípou hviezdou na kapote vstupujú do sveta SUV.

Reč je o kompaktnej triede GLA, ktorá prešla výraznými dizajnovými zmenami, stojí na novej platforme MFA2 a pribudli i nové motorizácie v ponuke. Zároveň sa hovorí aj o väčšej priestrannosti v interiéri pre predných a zadných pasažierov či o vylepšenej bezpečnosti a prítomnosti nových moderných technológií.

​Ako na nás v týždňovom redakčnom teste novinka zapôsobila a postačí aj v skromnejšej verzii s označením 200d?

Zaoblený vzhľad ukrýva priestor

Kedysi výrazná štýlovka s rôznymi dynamickými hranami a prelismi sa v novej generácii poriadne zmenila, pričom aktuálne dáva „divočine“ zbohom a prím hrajú najmä čisté, jemné a zaoblené krivky. Zbavila sa tiež mnohých predsudkov, že ide len o zvýšenú triedu A s oplastovaním.

Teraz dosahuje na výšku 1 611 milimetrov, čím presahuje svojho predchodcu o 104 milimetrov, 30 milimetrov môžeme pripočítať šírke s konečnou hodnotou 1 834 milimetrov a na dĺžku sa však skrátila o 14 milimetrov. Práve tieto zmeny prospeli nielen celkovému dojmu z auta, ktoré pôsobí dospelo a plnohodnotnejšie, ale aj vnútornému priestoru vo vzdušnejšej kabíne.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.