Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.06.2020, 00:00

Najmenšie SUV od Mercedesu dospelo. Postačí aj v slabšej naftovej verzii?

V redakcii sme sa bližšie pozreli na „vstupnú bránu“ do sveta športovo-úžitkových áut Mercedes-Benz. Aká je nová generácia kompaktu GLA?

Najmenšie SUV od Mercedesu dospelo. Postačí aj v slabšej naftovej verzii?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Koncom minulého roka prémiová nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila svetu kompletne prepracovanú novú generáciu modelu, ktorým záujemcovia o vozidlo s trojcípou hviezdou na kapote vstupujú do sveta SUV.

Reč je o kompaktnej triede GLA, ktorá prešla výraznými dizajnovými zmenami, stojí na novej platforme MFA2 a pribudli i nové motorizácie v ponuke. Zároveň sa hovorí aj o väčšej priestrannosti v interiéri pre predných a zadných pasažierov či o vylepšenej bezpečnosti a prítomnosti nových moderných technológií.

​Ako na nás v týždňovom redakčnom teste novinka zapôsobila a postačí aj v skromnejšej verzii s označením 200d?

Zaoblený vzhľad ukrýva priestor

Kedysi výrazná štýlovka s rôznymi dynamickými hranami a prelismi sa v novej generácii poriadne zmenila, pričom aktuálne dáva „divočine“ zbohom a prím hrajú najmä čisté, jemné a zaoblené krivky. Zbavila sa tiež mnohých predsudkov, že ide len o zvýšenú triedu A s oplastovaním.

Teraz dosahuje na výšku 1 611 milimetrov, čím presahuje svojho predchodcu o 104 milimetrov, 30 milimetrov môžeme pripočítať šírke s konečnou hodnotou 1 834 milimetrov a na dĺžku sa však skrátila o 14 milimetrov. Práve tieto zmeny prospeli nielen celkovému dojmu z auta, ktoré pôsobí dospelo a plnohodnotnejšie, ale aj vnútornému priestoru vo vzdušnejšej kabíne.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.