Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.06.2020, 07:36

Francúzska trefa do čierneho. Vyskúšali sme jedno z najatraktívnejších SUV v triede

Benzínový výkonový vrchol, ale aj úsporný naftový pohon. Vyskúšali sme si dvojicu verzií kompaktného SUV Peugeot 2008.

Kompaktný crossover 2008 prišiel prvýkrát na trh v roku 2013, primárne ako náhrada kombi verzie modelu 207. Úspech na seba nedal dlho čakať a hneď sa potvrdilo, že francúzska automobilka Peugeot trafila uvedením vtedajšej novinky klinec po hlavičke aj napriek nie úplne vábnemu dizajnu.

Vzhľadom na obľúbenosť a zároveň aktuálny trend SUV a crossoverov sa potom niet čomu čudovať, že značka pokračuje v modelovom rade predstavením novej generácie, no v podstatne krajšej a sebavedomejšej podobe.

​Jej príchod na trh sa uskutočnil začiatkom tohto roka a nám sa do rúk dostala hneď v dvoch rôznych podobách. Pod kapotou špičkovej verzie GT totiž našla svoje miesto najvýkonnejšia benzínová motorizácia, preverili sme však i kvality naftového vyhotovenia v spojení s GT line výbavou.

Atraktívny člen rodiny

Peugeot v poslednom čase chrlí jeden dizajnový skvost za druhým. Inak to nie je ani pri novinke 2008, ktorá síce stojí na rovnakej platforme CMP ako najmenší člen ponuky 208, no rozmermi sa príliš porovnávať nemôžu a platí to aj pri porovnávaní s minulou generáciou. Rozmerovo si totiž novinka výrazne prilepšila a na dĺžku dosahuje 4 300 milimetrov, na šírku 1 770 milimetrov a na výšku 1 530 milimetrov.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.