Hybridné vozidlá predstavujú akýsi medzistupienok medzi bežnými vozidlami s čisto spaľovacími motormi a následne čisto elektrickými modelmi áut. Pre mnohých zákazníkov je práve hybrid alebo plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z externého zdroja ideálnym riešením pre dosiahnutie ekologickejšej jazdy, nižšej spotreby a prípadne i možnosti jazdiť v bezemisných zónach.
Na túto vlnu teda nastupujú takmer všetky automobilky, pričom ich k tomu tlačia i prísne emisné limity stanovené Európskou úniou.Do portfólia francúzskeho Peugeotu tak pribudli aj na Slovensku elektrické modely 208 a 2008, no tiež hybridná verzia kompaktného športovo-úžitkového vozidla 3008 či následne aj známeho dizajnového skvostu 508. Do redakcie zavítala na úvod "tritisícosmička" s plug-in hybridným systémom a pohonom všetkých kolies vo vrcholnom prevedení.
Na nerozoznanie
Dizajnovo sa hybridná verzia modelu Peugeot 3008 od svojho konvenčného súrodenca nijak výrazne nelíši. Opäť platí, že vzhľad je atraktívny a doplnený len o sekundárne veko na ľavej strane ukrývajúce konektor pre dobíjanie z externého zdroja a v zadnej časti či na blatníkoch potom pribudlo označenie motorizácie HYbrid4.
Žiadne iné detaily vám teda na prvý pohľad neprezradia na ceste, že ide o úspornejšie vozidlo. Pre mnohých to bude výhoda, iní by možno prijali väčšie odlíšenie sa od "stáda" bežných modelov, no to už je u každého na subjektívne posúdenie. Nám nenápadné vypracovanie s bielym lakovaním vyhovovalo a naskytá sa tu aj jeden maličký bonus - keď na semaforoch natrafíte na pretekára, možno ho svojimi nekričiacimi hybridnými 300 koňmi slušne zahanbíte. Na stovku totiž dokážete novinka vystreliť za úctyhodných 5,9 sekundy....
Zostáva vám 85% na dočítanie.