Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.04.2020, 08:15

Našli sme ideálne prevedenie populárneho SUV. Patrí medzi špičku v ponuke značky

Francúzi odštartovali okrem elektrickej i hybridnú ofenzívu, pričom prvý sa nám dostal pod ruky model 3008 s dodatkom Hybrid4. Aký je najrýchlejší sériový Peugeot na trhu?

Hybridné vozidlá predstavujú akýsi medzistupienok medzi bežnými vozidlami s čisto spaľovacími motormi a následne čisto elektrickými modelmi áut. Pre mnohých zákazníkov je práve hybrid alebo plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z externého zdroja ideálnym riešením pre dosiahnutie ekologickejšej jazdy, nižšej spotreby a prípadne i možnosti jazdiť v bezemisných zónach. 

​Na túto vlnu teda nastupujú takmer všetky automobilky, pričom ich k tomu tlačia i prísne emisné limity stanovené Európskou úniou.Do portfólia francúzskeho Peugeotu tak pribudli aj na Slovensku elektrické modely 208 a 2008, no tiež hybridná verzia kompaktného športovo-úžitkového vozidla 3008 či následne aj známeho dizajnového skvostu 508. Do redakcie zavítala na úvod "tritisícosmička" s plug-in hybridným systémom a pohonom všetkých kolies vo vrcholnom prevedení.

Na nerozoznanie

Dizajnovo sa hybridná verzia modelu Peugeot 3008 od svojho konvenčného súrodenca nijak výrazne nelíši. Opäť platí, že vzhľad je atraktívny a doplnený len o sekundárne veko na ľavej strane ukrývajúce konektor pre dobíjanie z externého zdroja a v zadnej časti či na blatníkoch potom pribudlo označenie motorizácie HYbrid4.

​Žiadne iné detaily vám teda na prvý pohľad neprezradia na ceste, že ide o úspornejšie vozidlo. Pre mnohých to bude výhoda, iní by možno prijali väčšie odlíšenie sa od "stáda" bežných modelov, no to už je u každého na subjektívne posúdenie. Nám nenápadné vypracovanie s bielym lakovaním vyhovovalo a naskytá sa tu aj jeden maličký bonus - keď na semaforoch natrafíte na pretekára, možno ho svojimi nekričiacimi hybridnými 300 koňmi slušne zahanbíte. Na stovku totiž dokážete novinka vystreliť za úctyhodných 5,9 sekundy.

Minimum odlišností pokračuje aj v interiéri. Opäť nemožno očakávať nejaké výrazné zmeny oproti konvenčnému modelu. Platí, že je tu dostatok miesta najmä pre štyroch pasažierov, výraznejšie problémy nebudú mať ani vyšší jedinci na zadných sedadlách a chýbať nebude množstvo odkladacích priehradok. Hybridný Peugeot 3008 využíva známy koncept iCockpit, ktorý opäť nemusí vyhovovať každému, no dokážete sa s ním rýchlo zžiť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.