Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.04.2020, 08:15

Našli sme ideálne prevedenie populárneho SUV. Patrí medzi špičku v ponuke značky

Francúzi odštartovali okrem elektrickej i hybridnú ofenzívu, pričom prvý sa nám dostal pod ruky model 3008 s dodatkom Hybrid4. Aký je najrýchlejší sériový Peugeot na trhu?

Hybridné vozidlá predstavujú akýsi medzistupienok medzi bežnými vozidlami s čisto spaľovacími motormi a následne čisto elektrickými modelmi áut. Pre mnohých zákazníkov je práve hybrid alebo plug-in hybrid s možnosťou dobíjania z externého zdroja ideálnym riešením pre dosiahnutie ekologickejšej jazdy, nižšej spotreby a prípadne i možnosti jazdiť v bezemisných zónach. 

​Na túto vlnu teda nastupujú takmer všetky automobilky, pričom ich k tomu tlačia i prísne emisné limity stanovené Európskou úniou.Do portfólia francúzskeho Peugeotu tak pribudli aj na Slovensku elektrické modely 208 a 2008, no tiež hybridná verzia kompaktného športovo-úžitkového vozidla 3008 či následne aj známeho dizajnového skvostu 508. Do redakcie zavítala na úvod "tritisícosmička" s plug-in hybridným systémom a pohonom všetkých kolies vo vrcholnom prevedení.

Na nerozoznanie

Dizajnovo sa hybridná verzia modelu Peugeot 3008 od svojho konvenčného súrodenca nijak výrazne nelíši. Opäť platí, že vzhľad je atraktívny a doplnený len o sekundárne veko na ľavej strane ukrývajúce konektor pre dobíjanie z externého zdroja a v zadnej časti či na blatníkoch potom pribudlo označenie motorizácie HYbrid4.

​Žiadne iné detaily vám teda na prvý pohľad neprezradia na ceste, že ide o úspornejšie vozidlo. Pre mnohých to bude výhoda, iní by možno prijali väčšie odlíšenie sa od "stáda" bežných modelov, no to už je u každého na subjektívne posúdenie. Nám nenápadné vypracovanie s bielym lakovaním vyhovovalo a naskytá sa tu aj jeden maličký bonus - keď na semaforoch natrafíte na pretekára, možno ho svojimi nekričiacimi hybridnými 300 koňmi slušne zahanbíte. Na stovku totiž dokážete novinka vystreliť za úctyhodných 5,9 sekundy.

Minimum odlišností pokračuje aj v interiéri. Opäť nemožno očakávať nejaké výrazné zmeny oproti konvenčnému modelu. Platí, že je tu dostatok miesta najmä pre štyroch pasažierov, výraznejšie problémy nebudú mať ani vyšší jedinci na zadných sedadlách a chýbať nebude množstvo odkladacích priehradok. Hybridný Peugeot 3008 využíva známy koncept iCockpit, ktorý opäť nemusí vyhovovať každému, no dokážete sa s ním rýchlo zžiť.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.