Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.03.2020, 09:01

Japonská rarita aj na každý deň. Vyskúšali sme druh auta, ktorý pomaly vymiera

Do rúk sa nám dostalo auto, ktoré v útrobách ukrýva špičkový atmosférický benzínový osemvalec. Toto je Lexus RC F vo vrcholnom ostrom prevedení Track Edition.

Fanúšikovia skutočne športových vozidiel s dušou a silným motorom pod kapotou môžu byť v aktuálnej situácii na automobilovom trhu pomerne sklamaní.

Ponuka výrobcov sa stále viac a viac zameriava na elektrifikované modely, dôležitú rolu hrajú potom pre ostrú jazdu nie úplne ideálne športovo-úžitkové vozidlá, pričom kúsky s charakterom i objemnými agregátmi smerujú pomaly do zabudnutia.

Do neľahkej situácie stavajú výrobcov prísne emisné limity, ktoré je potrebné splniť a tak niet na výber - okrajové modely jednoducho končia. Kde-tu na nás však ešte vykuknú autá ako Lexus RC F, ktorý patrí k solídnym konkurentom pre nemecké športové vozidlá. Komu by sa málilo, môže zvoliť verziu Track Edition, ktorú má na svedomí samotná automobilka.

Funkčný dizajn

Na prvý pohľad sa môže novinka zdať ako dielo tuningového veľmajstra. Najmä v našom bielom prevedení lakovania totiž vyniknú a do očí bijú karbónové diely karosérie, ku ktorým sa okrem kapoty pridáva i strecha a zadný veľký spojler. Agresívne nárazníky zdobí "lízatko" a bočné prahy lišty taktiež vyhotovené z karbónových vlákien.

Zadný karbónový difúzor následne po bokoch dopĺňajú celkom štyri titánové koncovky výfuku, ktoré však nemajú prehnane hlučný prejav, čo niekoho poteší a iných sklame. Celkovo vďaka týmto spomenutým dielom zhodilo auto až 80 kilogramov na váhe, no pri návrhu sa konštruktéri vyhrali aj s funkčnosťou dizajnu.

​Koncový spojler teda nielen že zlepšuje aerodynamiku vozidla, ale taktiež zvyšuje prítlak. Spod ľahkých 19 palcových diskov kolies následne "presvitali" výkonné červené uhlíkovo-keramické brzdy Brembo.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.