Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.03.2020, 00:00

Vyskúšali sme luxusné rodinné SUV, s ktorým ušetríte. Pochádza z Bratislavy

Na pár dní sme si vyskúšali najväčšie SUV v portfóliu značky Audi s pomerne šetrným plug-in hybridným pohonom. Ponúka luxus i dobré jazdné vlastnosti, dokonalé však nie je.

Vyskúšali sme luxusné rodinné SUV, s ktorým ušetríte. Pochádza z Bratislavy
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Okrem aktuálne pôsobiaceho koronavírusu vo svete riešia automobilky už dlhšiu dobu prísne emisné limity schválené Európskou úniou. Riešením, ktoré si značky uvedomujú, sú elektrifikované alebo plne elektrické vozidlá. Preto obmieňajú svoju ponuku, zbavujú sa niektorých veľkých nie práve úsporných motorov a obohacujú výber o hybridné, plug-in hybridné alebo výhradne elektrické verzie.

Podobne je na tom i Audi, ktoré odštartovalo "elektrickú SUV éru" s elektromobilom e-tron a pokračuje s mnohými ďalšími elektrifikovanými vozidlami. Radí sa sem i bratislavský obor v podobe Audi Q7 s externe dobíjateľnou batériou a elektromotorom.

Na pohľad nerozpoznateľný

Od bežnej verzie sa plug-in hybridná "Q-sedmička" odlišuje len minimálne. Kolos, ktorý na cestách vzbudí rešpekt už len svojou opulentnosťou získal okrem veka pre dopĺňanie bežného paliva (benzín) na druhej strane tiež veko ukrývajúce konektor pre nabíjanie z externého zdroja.

Inak je novinka na pohľad v podstate nerozpoznateľná od bežného súrodenca, avšak v našom prípade dopĺňal nevýrazné biele lakovanie i nápadný polep kričiaci do sveta, že toto nie je obyčajné SUV s výhradne konvenčným motorom pod kapotou.

Interiér nesie známky športového ducha vďaka S-line prvkom v podobe športovo-tvarovaného multifunkčného volantu, pohodlných polokožených sedadiel a nechýba ani známa trojica displejov. Vodič si vie na digitálnom prístrojovom štíte prispôsobovať zobrazenie informácií svojim potrebám, stredný displej má skvelú grafiku, reakcie i intuitívnosť v menu.

​Čerešničkou je potom panel ovládania klimatizácie, jazdných režimov či ďalších drobností, ktoré by boli inak riešené skrz hardvérové tlačidlá. Audi ich nahradilo displejom s haptickou odozvou, čo zvyšuje praktickosť obrazovky a tlačidlá musíte reálne potlačiť.
Miesta je dostatok na predných a skutočne kráľovské pohodlie budú mať aj pasažieri v druhom rade.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.