StoryEditor

Prvá jazda s najmenším Hyundaiom. Na okraji ponuky sa nachádza neprávom

12.03.2020, 12:55
Môže konkurovať malý štýlový mestský automobil svojim väčším kolegom či konkurentom? Zisťovali sme to na prvých slovenských jazdách s Hyundai i10.

Hyundai dokázal za posledné obdobie výrazne zvýšiť kvalitu prevedenia svojich modelov, čo sme preverili hneď v niekoľkých nedávnych testoch vozidiel tejto kórejskej značky. Ešte pred nedávnou online premiérou faceliftu bestselleru i30 či novej generácie i20, sme v okolí Malaciek vyskúšali vôbec najmenšieho zástupcu portfólia automobilky.

Rozhodli sme sa na skutočne krátkej prezentácii a niekoľkých úvodných kilometroch na slovenskej pôde zistiť, či má nová generácia modelu Hyundai i10 šancu vystúpiť z tieňa svojich väčších kolegov. Podľa značky vznikol priamo podľa vkusu Európanov a má byť tým najvybavenejším, najbezpečnejším a najprepracovanejšom autom vo svojej triede.

Švieži vzhľad zaujme

V porovnaní so svojím predchodcom má prichádzajúca generácia "i-desiatky" krajšie dynamickejšie proporcie, na čom sa podpísala o 20 milimetrov znížená strecha a karoséria rozšírená o rovnakých 20 milimetrov. Siluetu novinky následne dokážu obohatiť voliteľné 16-palcové zliatinové disky kolies, avšak o pritiahnutie pozornosti sa bude starať najmä predná časť.

Tá je zložená s pomerne krátkej kapoty, širokej prednej masky chladiča a štýlových okrúhlych denných svetiel vybavených LED technológiou. Zadná časť potom stavia na jednoduchosti a čistých líniách. 

Zákazníci si môžu vybrať z 10 základných farieb exteriéru, vrátane trojice nových lakovaní Dragon Red, Brass a Aqua Turquoise. Sviežosť i individualitu podľa zákazníka podčiarkuje ešte možnosť dvojfarebného prevedenia (čiernej alebo červenej strechy). Celkovo je na výber až 22 farebných kombinácií exteriéru auta.

Prekvapivá priestrannosť a kvalita

Ako sme spomínali, Hyundai sa v kvalite spracovania za poslednú dobu výrazne posunul vpred. Dokazuje to aj v kabíne novej i10, ktorá nás aj napriek svojim kompaktným rozmerom prekvapila priestrannosťou a materiálmi. Dostatok miesta je vpredu i vzadu, takže štvorčlenná posádka nebude mať s cestovaním žiadny problém. Uskromniť sa treba jedine v šírke, ale ani to nie je nijak výrazne obmedzujúce.

Skromný batožinový priestor s objemom 252 litrov potom nesklame pri bežnom využívaní, na cestovanie k moru model asi nebudete využívať a ak áno, tak si väčšie množstvo vecí budete musieť rozdeliť aj na zadné sedadlá. Treba tiež počítať s vyššou nakladacou hranou. V interiéri nájdete prehľadné palubné prístroje s veľkým multifunkčným displejom medzi nimi, veľký infotainment displej s prehľadným a pekne spracovaným systémom v strede palubovky a k tomu veľa šikovných odkladacích plôch. To pri mini-vozidlách nie je bežne vôbec štandardom.

HN/Radoslav Petrík

​Dotykový osempalcový infotainment displej podporuje konektivitu s Apple CarPlay aj Android Auto, môže byť taktiež doplnený bezdrôtovým nabíjaním telefónu, navigáciou a online rozhraním Bluelink vrátane prístupu cez mobilnú aplikáciu. Viete si teda skontrolovať podstatné informácie o vozidle aj na diaľku.

Vo výbave môžete mať dokonca aj luxusné prvky ako štartovanie tlačidlom, vyhrievanie sedadiel i volantu, obmedzovač rýchlosti aj tempomat a tiež parkovacie senzory vpredu aj vzadu doplnené slušnou parkovacou kamerou. To pomôže spolu so skromnými rozmermi auta pri parkovaní menej skúseným vodičom a vodičkám.

Vypracovaním a výbavovou ponukou teda môže aj najmenší model i10 konkurovať svojim väčším členom rodiny. Trošku nám však vadilo osadenie aj pomerne veľkého množstva tvrdších plastov. Kompenzuje to štýlovosť a rôzne milé detaily - napríklad 3D grafický motív na palubnej doske pred spolujazdcom.

Postačujúci výkon, dobrá prevodovka

Nový Hyundai i10 je k dispozícii s dvojicou motorov. Prvým a teda základným je litrový MPi trojvalec s výkonom 67 koní a krútiacim momentom 96 Nm. Druhou možnosťou je pre zákazníkov 1,2-litrový štvorvalec MPi s výkonom 84 koní a krútiacim momentom 118 Nm. Oba motory sú k dispozícii buď s päťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou robotizovanou prevodovkou, ktorá oproti bežnému automatu zvyšuje účinnosť vďaka svojej nízkej hmotnosti a zníženému treniu.

HN/Radoslav Petrík

​My sme na krátkej trase "prevetrali" silnejší 1,2-litrový agregát, ktorý disponuje slušnou dávnou dynamiky a absenciu výkonu sme nepociťovali ani pri jazde na diaľnici. Majiteľa môže lákať aj vďaka jednoduchej konštrukcii, keďže by ste tu márne hľadali napríklad turbodúchadlo. To sa vyplatí pri pozeraní sa do budúcnosti a následnom servisovaní. Čím menej zložitých dielov, tým menšia šanca na poruchy a ich nákladné opravy.

Odhlučnenie motora je dobré, popracovať sa mohlo na trošku lepšom odhlučnení nárazov vetra pri jazde na diaľnici. Keďže ide o miniauto a jeho primárnym domovom bude mesto, je to akceptovateľné. Ponuku má prvý krát doplniť aj prikorenená verzia N Line, ktorá dostane pod kapotu prepĺňaný turbobenzínový trojvalec 1.0 T-GDi s výkonom 73,6 kW (100 koní). Rovnaký agregát využíva napríklad Kia vo svojom modeli Ceed.

​Podvozok je pevný, stabilný, no zároveň poskytuje dobré filtrovanie nerovností. Problémom nebudú ani ostrejšie prejazdy zákrut či vymetanie uličiek veľkomesta, v tom bude Hyundai i10 skutočne dobrý. Päťstupňový manuál, ktorým sme mali vozidlo vybavené, ponúka pomerne krátke dráhy a presné radenie. Problémom nie je ani jazda po diaľnici, avšak pri vyšších rýchlostiach (cca 130 kilometrov za hodinu) sa už do kabíny dostáva vo vyššej miere aerodynamický šum.

Súboj začína...

Model ponúka množstvo moderných asistenčných a bezpečnostných systémov, ktoré opäť pri tejto kategórii nie sú príliš bežné. Do výbavy sa tak dostane napríklad systém autonómneho núdzového brzdenia, asistent udržania v jazdnom pruhu, sledovanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém na sledovanie únavy vodiča či novinka v podobe upozornenia na pohnutie sa vozidla pred vami. Ak teda na semafore "zaspíte" napríklad zadávaním navigačných údajov, vozidlo vás upozorní jemným signálom.

HN/Radoslav Petrík

​Po krátkej úvodnej jazde môžeme povedať, že Hyundai vyrobil opäť kvalitné a zároveň dostatočne štýlové auto, ktoré zaujme masy a najmä mladých. Je prekvapivo priestranné, agilné a nechýba ani dostatok výkonu (uvidíme, ako na tom bude základný motor). Nebojíme sa povedať, že novinka môže ohroziť aj väčších kolegov, avšak hlavným dôvodom výberu tohto vozidla budú jeho skromné rozmery.

Ťažko povedať, či práve táto vlastnosť prijme zákazníkov, aby siahli skutočne po modeli i10. Ponúkne toho však mnoho a cena začína za testovaný kúsok na sume 10 290 eur. Úplný základ v podobe litrovej motorizácie a výbavy Classic získate od 8 890 eur. Za robotizovanú prevodovku si priplatíte následne 1100 eur.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 07:13