Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.02.2020, 18:04

Otestovali sme extravagantné BMW s jedinečným detailom. Strháva pozornosť okolia

Do našej redakcie zavítalo špičkové SUV-kupé, ktoré tento podsegment pred rokmi zakladalo. Nová X6 je väčšia, modernejšia a vo verzii M50i aj poriadne výkonná.

Otestovali sme extravagantné BMW s jedinečným detailom. Strháva pozornosť okolia
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Prvá generácia modelu BMW X6 prišla ešte v roku 2008 a do vtedajších pomerne nudných vôd športovo-úžitkových modelov priniesla svieži vietor. Práve „X-šestka“ totiž takpovediac zakladala podsegment vozidiel s označením SUV-kupé.

Po zjavnom úspechu mníchovského modelu priniesli aj ďalší výrobcovia dizajnovo atraktívnejšie vozidlá s výrazne klesajúcou strechou a dnes už ich nájdeme v ponukách najrôznejších značiek. Nie je to už teda výsada výhradne prémiových automobiliek. Z dvoch doterajších generácií sa celosvetovo predalo zhruba 450-tisíc kusov a tieto čísla má tendenciu výrazne zvýšiť prichádzajúca tretia generácia.

​Práve tú sme si v uplynulom týždni mohli vyskúšať aj u nás v redakcii.  Išlo dokonca o výkonný a skutočne luxusne vybavený variant s označením M50i. Ten predstavuje zatiaľ vrchol aktuálnej ponuky motorizácií, kým, pochopiteľne, nepríde ostrá verzia X6 M.

Štýl i praktickosť

Samozrejme, dizajnu najviac dominuje zrezaná strecha smerom k mohutnej zadnej časti, ale tiež agresívny predok s prvkom, aký pri žiadnom inom vozidle na trhu nenájdete. Ľadvinky, ako sa už tradične označuje maska chladiča modelov BMW, totiž získali LED podsvietenie s označením Iconic Glow, ktoré v noci doslova strhávajú pozornosť okolia.

Podsvietenie je decentné biele, žiadny prehnaný cirkusový prvok, a môže sa automaticky zapínať pri aktivovaných stretávacích svetlách. BMW týmto prvkom opäť pokračuje v jedinečnosti a kde inde osadiť túto zaujímavú novinku, ak nie práve v „revolučnom“ SUV-kupé?

S balíkom M pribudli na karosérii dynamickejšie nárazníky, 21-palcové disky kolies a spolu s aktuálne najvýkonnejšou motorizáciou potom i štvorica koncoviek výfuku v zadnej časti či rešpekt vzbudzujúce označenie M50i na veku kufra. Škoda, že výduchy v zadných blatníkoch sú len dizajnovou atrapou.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Keď už sme pri kufri, ten má slušnú hodnotu 580 litrov a po sklopení zadných sedadiel dosiahnete 1 530-litrovú plochu, avšak treba počítať tiež s vyššou nakladacou hranou a pri nakladaní batožiny aj so zvažujúcou sa strechou. Miesto na zadných sedadlách sa medzigeneračne zlepšilo a problém tu nebudú mať ani 180 centimetrov vysoký cestujúci.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.