Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.02.2020, 18:04

Otestovali sme extravagantné BMW s jedinečným detailom. Strháva pozornosť okolia

Do našej redakcie zavítalo špičkové SUV-kupé, ktoré tento podsegment pred rokmi zakladalo. Nová X6 je väčšia, modernejšia a vo verzii M50i aj poriadne výkonná.

Otestovali sme extravagantné BMW s jedinečným detailom. Strháva pozornosť okolia
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Prvá generácia modelu BMW X6 prišla ešte v roku 2008 a do vtedajších pomerne nudných vôd športovo-úžitkových modelov priniesla svieži vietor. Práve „X-šestka“ totiž takpovediac zakladala podsegment vozidiel s označením SUV-kupé.

Po zjavnom úspechu mníchovského modelu priniesli aj ďalší výrobcovia dizajnovo atraktívnejšie vozidlá s výrazne klesajúcou strechou a dnes už ich nájdeme v ponukách najrôznejších značiek. Nie je to už teda výsada výhradne prémiových automobiliek. Z dvoch doterajších generácií sa celosvetovo predalo zhruba 450-tisíc kusov a tieto čísla má tendenciu výrazne zvýšiť prichádzajúca tretia generácia.

​Práve tú sme si v uplynulom týždni mohli vyskúšať aj u nás v redakcii.  Išlo dokonca o výkonný a skutočne luxusne vybavený variant s označením M50i. Ten predstavuje zatiaľ vrchol aktuálnej ponuky motorizácií, kým, pochopiteľne, nepríde ostrá verzia X6 M.

Štýl i praktickosť

Samozrejme, dizajnu najviac dominuje zrezaná strecha smerom k mohutnej zadnej časti, ale tiež agresívny predok s prvkom, aký pri žiadnom inom vozidle na trhu nenájdete. Ľadvinky, ako sa už tradične označuje maska chladiča modelov BMW, totiž získali LED podsvietenie s označením Iconic Glow, ktoré v noci doslova strhávajú pozornosť okolia.

Podsvietenie je decentné biele, žiadny prehnaný cirkusový prvok, a môže sa automaticky zapínať pri aktivovaných stretávacích svetlách. BMW týmto prvkom opäť pokračuje v jedinečnosti a kde inde osadiť túto zaujímavú novinku, ak nie práve v „revolučnom“ SUV-kupé?

S balíkom M pribudli na karosérii dynamickejšie nárazníky, 21-palcové disky kolies a spolu s aktuálne najvýkonnejšou motorizáciou potom i štvorica koncoviek výfuku v zadnej časti či rešpekt vzbudzujúce označenie M50i na veku kufra. Škoda, že výduchy v zadných blatníkoch sú len dizajnovou atrapou.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Keď už sme pri kufri, ten má slušnú hodnotu 580 litrov a po sklopení zadných sedadiel dosiahnete 1 530-litrovú plochu, avšak treba počítať tiež s vyššou nakladacou hranou a pri nakladaní batožiny aj so zvažujúcou sa strechou. Miesto na zadných sedadlách sa medzigeneračne zlepšilo a problém tu nebudú mať ani 180 centimetrov vysoký cestujúci.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.