Úplný základ alebo, naopak, vrchol ponuky je pri testovaní vždy zaujímavý. V prvom prípade vám to umožní poznať, čo možno čakať od „holého“ a lacného auta, v druhom prípade ide o výkladnú skriňu najmodernejších technológií a riešení, aké v tom čase výrobca ponúka.
Nová generácia Mercedes-Benz GLS s označením motorizácie 400d sa nachádza testovanou výbavou niekde na pomedzí, no svojou existenciou sa radí k samotnému vrcholu SUV portfólia značky a zároveň ide vlastne o najväčšie športovo-úžitkové vozidlo na slovenskom trhu. Teda v prípade, ak do tohto porovnania nepočítame okrajový superluxusný model Rolls-Royce Cullinan.
Tento biely obor z produkcie nemeckej automobilky poráža svojimi rozmermi (okrem šírky) aj úhlavného konkurenta BMW X7, ktorého prekonáva v celkovej dĺžke 5 207 milimetrov o 56 milimetrov, s výškou 1 823 milimetrov o 18 milimetrov a 3 135 milimetrovým rázvorom o 30 milimetrov. Inými slovami, je to Mercedes triedy S zabalený do ešte väčšieho a terénne schopnejšieho obalu. Aj keď, kto sa takýmto autom vyberie jazdiť na pole?
Priestor a prvotriedne spracovanie
Atraktívnemu dizajnu, špičkovým adaptívnym LED svetlám a rešpekt vyžarujúcej prednej časti sekunduje použitie kvalitných materiálov. Zistíte to najmä, keď sa cez veľké dvere, no nie práve praktické nášľapné prahy (skôr vám zašpinia nohavice namiesto toho, aby vám pomohli pri nastupovaní) dostanete do interiéru.
Ocitnete sa v samotnom centre diania, pričom vľavo máte dvere s dostatkom úložných priestorov a dokonalé nastavovanie elektricky ovládanýc...
Zostáva vám 85% na dočítanie.