Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.01.2020, 00:00

Skvelé BMW, ktoré prináša revolučné novinky. Prišlo však o svoj charakter

Rad 1 teraz síce ponúka rôzne revolučné riešenia, niektorých fanúšikov však zrejme sklame. Aký bol týždeň s nemeckou novinkou?

Ak neberieme do úvahy elektrifikovaný model i3, tak práve BMW radu 1 je v ponuke automobilky stále najmenším dostupným konvenčným vozidlom. Prvá generácia prišla na trh v roku 2004 ako päťdverový hatchback a o tri roky neskôr ho doplnili aj verzie v podobe trojdverového kupé a kabrioletu.

Druhá generácia sa začala predávať v roku 2011 a vydržala v ponuke značky v podstate až do minulého roka. U nás v redakcii sme privítali aktuálnu, v poradí už tretiu generáciu kompaktu, ktorá prichádza s mnohými výraznými novinkami. Asi najvýraznejšou zmenou je absencia pohonu zadných kolies, vďaka čomu si model v minulosti získal priazeň množstva motoristickým fanúšikov.

​Teraz pred nami stojí vozidlo na platforme FAAR s pohonom prednej nápravy alebo všetkých kolies xDrive a pod kapotou má aj vo vrcholnom prevedení „len“ štvorvalec. Práve najvýkonnejší variant s označením M135i sme si na týždeň vyskúšali. Aké sú teda naše pocity?

Mohutnejší a priestrannejší
Nová „jednotka“ je úplne odlišná a hoci je hodnotenie dizajnu každého subjektívna záležitosť, máme isté pripomienky. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov je model podstatne mohutnejší už na prvý pohľad a najmarkantnejšie je to najmä v prednej časti. Spolu s „ľadvinkami“, ktoré pripomínajú nozdry hrocha, pôsobí predok vyšším a menej športovým dojmom.

Do istej miery tento pocit napráva prítomnosť športového M paketu s agresívnejšími nárazníkmi, no i tak už auto nevyžaruje pôvodnú atletickú charizmu. Pochvalu si potom zaslúžia LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkového režimu, ktoré svietili skvele aj v náročných zimných podmienkach. Zadná časť je na tom však výrazne lepšie a nemáme k nej žiadne výhrady.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.