Ak neberieme do úvahy elektrifikovaný model i3, tak práve BMW radu 1 je v ponuke automobilky stále najmenším dostupným konvenčným vozidlom. Prvá generácia prišla na trh v roku 2004 ako päťdverový hatchback a o tri roky neskôr ho doplnili aj verzie v podobe trojdverového kupé a kabrioletu.
Druhá generácia sa začala predávať v roku 2011 a vydržala v ponuke značky v podstate až do minulého roka. U nás v redakcii sme privítali aktuálnu, v poradí už tretiu generáciu kompaktu, ktorá prichádza s mnohými výraznými novinkami. Asi najvýraznejšou zmenou je absencia pohonu zadných kolies, vďaka čomu si model v minulosti získal priazeň množstva motoristickým fanúšikov.
Teraz pred nami stojí vozidlo na platforme FAAR s pohonom prednej nápravy alebo všetkých kolies xDrive a pod kapotou má aj vo vrcholnom prevedení „len“ štvorvalec. Práve najvýkonnejší variant s označením M135i sme si na týždeň vyskúšali. Aké sú teda naše pocity?
Mohutnejší a priestrannejší
Nová „jednotka“ je úplne odlišná a hoci je hodnotenie dizajnu každého subjektívna záležitosť, máme isté pripomienky. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov je model podstatne mohutnejší už na prvý pohľad a najmarkantnejšie je to najmä v prednej časti. Spolu s „ľadvinkami“, ktoré pripomínajú nozdry hrocha, pôsobí predok vyšším a menej športovým dojmom.
Do istej miery tento pocit napráva prítomnosť špo...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.