Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.01.2020, 15:20

Ako funguje hybrid od Hyundaiu? Je to skvelá voľba medzi klasickým a elektrickým autom

Ak chcete pri jazde ušetriť palivo, zdržiavate sa najmä v meste a túžite byť ohľaduplnejší k našej planéte, je práve takýto hybrid presne pre vás.

Ako funguje hybrid od Hyundaiu? Je to skvelá voľba medzi klasickým a elektrickým autom
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Hyundai sa v posledných rokoch veľmi pekne posunul smerom hore a neplatí to len o kvalite samotných vozidiel. Okrem toho, že priniesol na trh úspešný športový model i30 N a i30 Fastback N, ktorý ovládol slovenský trh hothatchov, čoraz viac sa zameriava aj na elektrifikované automobily.

Jedným z nich je napríklad kompaktné SUV Kona, ktoré je k dispozícii nielen v benzínovom či naftovom prevedení, ale tiež ako čistý elektromobil alebo hybrid. Práve poslednú spomínanú verziu sme si mohli v redakcii na týždeň vyskúšať. Aké sme mali z novinky pocity a dokáže kórejská značka konkurovať aj ostrieľaným výrobcom podobných áut? 

Dizajn je totožný

Vzhľad sa v podstate vôbec neodlišuje od bežných prevedení s výhradne spaľovacím motorom pod kapotou. V prípade exteriéru pribudli len označenia na predných blatníkoch a piatych dverách, ktoré svetu prezrádzajú, že vodič dbá na "zelenšiu" jazdu.

V ďalšom smere už je to Kona ako každý iná - vpredu zaujme delenými svetlometmi a mohutnou maskou chladiča, vzadu potom úzkymi koncovými svetlami a nižšie umiestneným zhlukom odraziek, smeroviek, hmlovky a svetla spiatočky. Samozrejmosťou je štýlové oplastovanie a možnosť dvojfarebného prevedenia (napríklad čierna strecha).

Interiér zaujme dvojicou displejov - pred vodičom je umiestnená menšia obrazovka medzi klasickými analógovými budíkmi a na palubnej doske je potom osadený centrálny displej infotainmentu. Ten zobrazuje dôležité informácie, ponúka možnosti nastavenia rôznych funkcií a zároveň môžete sledovať fungovanie hybridného systému. Spolu s tým vás potom automobil učí jazdiť ekonomicky, naplno využívať elektro-pohon či rekuperovať brzdnú energiu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.