Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyHyundai sa v posledných rokoch veľmi pekne posunul smerom hore a neplatí to len o kvalite samotných vozidiel. Okrem toho, že priniesol na trh úspešný športový model i30 N a i30 Fastback N, ktorý ovládol slovenský trh hothatchov, čoraz viac sa zameriava aj na elektrifikované automobily.
Jedným z nich je napríklad kompaktné SUV Kona, ktoré je k dispozícii nielen v benzínovom či naftovom prevedení, ale tiež ako čistý elektromobil alebo hybrid. Práve poslednú spomínanú verziu sme si mohli v redakcii na týždeň vyskúšať. Aké sme mali z novinky pocity a dokáže kórejská značka konkurovať aj ostrieľaným výrobcom podobných áut?
Dizajn je totožný
Vzhľad sa v podstate vôbec neodlišuje od bežných prevedení s výhradne spaľovacím motorom pod kapotou. V prípade exteriéru pribudli len označenia na predných blatníkoch a piatych dverách, ktoré svetu prezrádzajú, že vodič dbá na "zelenšiu" jazdu.
V ďalšom smere už je to Kona ako každý iná - vpredu zaujme delenými svetlometmi a mohutnou maskou chladiča, vzadu potom úzkymi koncovými svetlami a nižšie umiestneným zhlukom odraziek, smeroviek, hmlovky a svetla spiatočky. Samozrejmosťou je štýlové oplastovanie a možnosť dvojfarebného prevedenia (napríklad čierna strecha).
Interiér zaujme dvojicou displejov - pred vodičom je umiestnená menšia obrazovka medzi klasickými analógovými budíkmi a na palubnej doske je potom osadený centrálny displej infotainmentu. Ten zobrazuje dôležité informácie, ponúka možnosti nastavenia rôznych funkcií a zároveň môžete sledovať fungovanie hybridného systému. Spolu s tým vás potom automobil učí jazdiť ekonomicky, naplno využívať elektro-pohon či rekuperovať brzdnú energiu.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 63% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.