O elektromobil Kia e-Niro je podľa Kataríny Vaňkovej z českého zastúpenia automobilky taký záujem, že ho na súčasných linkách nestíhajú vyrábať a niektoré menšie trhy jednoducho musia počkať. Kia e-Niro predstavuje všetko, čo si možno od písmeniek SUV sľubovať.
"S" ako športové v tomto prípade platí. Elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 395 Nm dostupných od nulových otáčok dokáže 1,73 tony vážiacemu vozidlu udeliť výbornú dynamiku ako pre svižné rozjazdy, tak predbiehanie.
V spolupráci s tvrdšie nastaveným podvozkom sa vozidlo nenakláňa ani pri veľmi prudkých prejazdoch zákrut, vodiča aj spolujazdca navyše podržia dobre tvarované sedačky - svižná jazda na kľukatých cestičkách nás s e-Nirom prekvapivo bavila. Len pozor, svetlá výška nie je taká, ako býva u SUV zvykom - treba s tým pri vjazde na nespevnenú cestu počítať.
Proti "U" ako úžitkové (v origináli "utility") nemožno veľa namietať. Batožinový priestor má objem 451 litrov, po sklopení sedačiek 1 405 litrov - pre porovnanie, aktuálna Fabia Combi má základný objem kufra o niečo väčší (530 litrov), so sklopenými sedačkami o trochu menší (1 395 litrov). Nami nameraný bezpečný dojazd 405 kilometrov - bez obmedzovania rýchlosti a komfortu - je možné pri väčšine jázd ťažko nazvať ako obmedzujúci, píše iDNES.cz.
Vďaka rýchlemu 77 kW dobíjaniu možno navyše jeho akumulátory v krátkom čase doplniť (hoci zatiaľ väčšina českých i slovenských rýchlonabíjačiek viac ako 50 kW neponúkne). A "V" ako vozidlo (v origináli "vehicle") - o tom nemusíme po zhruba 700 najazdených kilometroch pochybovať.
Väčšia Kona
Kia e-Niro nezastiera svoju príbuznosť s modelom Kona Electric sesterskej spoločnosti Hyundai, čo je rozhodne pozitívna vec. S elektrickou Konou redakcia v lete podnikla cestu do Talianska a zanechala výborný dojem. E-Niro má rovnaký 64 kWh akumulátor...
Zostáva vám 85% na dočítanie.