Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.01.2020, 00:01

Najmenšie SUV od BMW je teraz ešte lepšie. Poteší spotrebou i výbavou

Príťažlivý dizajn i prepracovaný interiér. Aké sú plusy a mínusy modernizovaného BMW X1?

Najmenšie SUV od BMW je teraz ešte lepšie. Poteší spotrebou i výbavou
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová

Vedľa svojich súrodencov z radov SUV z domácej dielne pôsobí o niečo útlejšie. A možno práve preto si ho skôr všimnete medzi všetkými obrami. Na test sme mali modernizované BMW X1, ktoré je reakciou nie len na čoraz prísnejšie emisné normy, ale aj na dopyt po modeloch typu Sports Utility Vehicle.

Presnejšie, vyskúšali sme si verziu X1 20d s pohonom všetkých štyroch kolies v prevedení M Sport. Modernizácia druhej generácie X1 je oproti predchodcovi na pohľad viditeľná v ľadvinkách, ktoré aktuálne tvoria ešte väčšiu dominantu prednej masky. Niet sa čomu čudovať.

Minulý rok bol najmä o ich zväčšovaní. Stačí si spomenúť na facelift BMW radu 7 a samozrejme, novú X7. Outdoorový, športový šmrnc X1 podčiarkujú aj výrazné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu v prednej spodnej časti.

Športový nádych​

Z hľadiska dizajnu nás zaujala vo vynovenej verzii aj príťažlivá sivo-modrá farba s presnejším názvom Storm Bay a dôstojnosť i rešpekt budili tiež 19-palcové disky. Tmavé cesty vám perfektne osvetľujú adaptívne LED svetlomety s charakteristickým rukopisom BMW.

Kombinácia čiernych prvkov na spoileroch v prednej i zadnej časti spolu s čiernymi lištami okolo okien sa nám mimoriadne páčila a za celkový dojem má BMW z našej strany pochvalu.

Interiér v kvalite prevedenia nijako nezaostával. Hoci nejde o kráľa priestoru, vo vnútri sa rozhodne netlačíte a šofér, ako i spolujazdec a pasažieri na zadných sedadlách si jazdu užijú naozaj v pohodlí. Zadné dvere ponúkajú základnú možnosť ovládania okna, no detailné textilné prepracovanie bočného čalúnenia vás naozaj poteší spolu s tenkou podsvietenou lištou.

K dispozícii je tu aj príjemný odkladací priestor, kam si odložíte aj objemnejší pohárik. Cestujúci v druhej rade sedadiel si však z hľadiska teploty môžu regulovať len intenzitu ofukovania.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.